in

Magnussen tredobbelt amerikansk mester

Jan Magnussen gjorde rent bord i den 10 timer lange sæsonfinale i WeatherTech SportsCar Championship på Petit Le Mans i Atlanta. 

Kørernes mesterskab havde han og Antonio Garcia sikret sig på forhånd, men teammesterskabet og konstruktørernes titel skulle der stadig kæmpes for. 

Jan Magnussen og Antonio Garcia fik til det 10 timer lange finaleløb hjælp af tyske Mike Rockenfeller, og alle tre kørere nåede i hver deres stint at bringe den gule Corvette C7.R frem til en føring i GTLM-klassen.  

Den tætte kamp, hvor størstedelen af de ni biler sjældent var adskilt af mere end 30 sekunder, endte med at blive en neglebidende sidste time. 

Antonio Garcia kæmpede som sædvanlig benhårdt i det sidste stint, men måtte se sig slået med et sølle sekund. 

Andenpladsen var dog rigeligt til at sikre Corvette sejren i de to andre mesterskabet, der blev kæmpet om. 

Det har været en benhård sæson, hvor vi hele tiden har været udfordret på performance, og hvor vi weekend efter weekend har måttet arbejde ekstremt hårdt med strategierne for at skabe resultater. Det gør det bestemt ikke mindre fantastisk at stå her til sæsonfinalen med tre mesterskaber i hus,” fortæller Jan Magnussen. 

Med sejrene på Sebring, Circuit Of The Americas, Virginia International Raceway og Laguna Seca har Jan Magnussen og Antonio Garcia sammen med Corvette Racing vundet fire ud af sæsonens 11 løb i WeatherTech SportsCar Championship.  

Mens Jan Magnussen tog mesterskabet i GTLM-klassen, sikrede Christina Nielsen sig mesterskab i GTD-klassen, hvor hun sammen med Alessandro Balzan kørte en Ferrari 488 GT3 for Scuderia Corsa.  

Den tredje dansker i løbet, Porsche-køreren Michael Christensen, sluttede på en andenplads i en Porsche 911 GT3 R sammen med amerikanske team, Alegra Motorsports. 

What do you think?

Written by Steen Nielsen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

GIPHY App Key not set. Please check settings

Toyota sportsvogn med Le Mans-teknik

TEST: Alfa Romeo Giulia