in

Tre danskere køber LaFerrari

Tre danskere er eller bliver ejer af den højteknologiske LaFerrari.

Det er efter hvad vildmbiler.dk erfarer, Lego-kongen Kjeld Kirk Kristiansen, Jacob Brunsborg, søn af dynekongen Lars Larsen, og Johnny Laursen, racerkører og Ferrari-importør i Danmark.

Prisen er knap 10 mio. – uden afgift selvfølgelig!

Der bliver blot produceret 499 LaFerrari, så det bliver en eftertragtet vare med årene.

Som altid hos Ferrari er teknologien inspireret at løsninger, som er blevet til i Formel 1.

Mest signifikant er det nye KERS (Kinetic Energy Recovery System) HY-KERS, som er integreret i LaFerrari.

HY-KERS, bygges side om side med KERS-systemet, som anvendes af Scuderia Ferrari F1-teamet, fungerer ved at kinetisk energi lageres i et batteri.

Energien, der lageres som elektricitet, stammer fra overskydende energi, som frigives ved nedbremsninger.

Præcis som vi ser det i F1.

I LaFerrari lageres overskyden energi ydermere fra bilens V12, når motorkræfterne ikke kan omsættes til acceleration.

El-motoren i LaFerrari yder 163 hk, og bilens V12-motor på 6.3 liter supplerer med yderligere 800 hk, som leveres ved 9.250 o/m.

Drejningsmomentet er imponerende 900 Nm.

Som sine forgængere er LaFerrari lavet helt i kulfiber, hvilket betyder, at karrosseriet er ekstremt stift.

Og så lige præstationerne:

0-100 km/t: under 3.0 sek.

0-200 km/t: under 7.0 sek.

0-300 km/t: under 15 sek.

Omgangstid på Pista di Fiorano: 1.20 min. (Enzo Ferrari Enzo: 1.25 min).

What do you think?

Written by Steen Nielsen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

MC mod biler: Gæt tre vindere

0

Supersej Skoda Superb stationcar