Nicki Thiim er tilbage hos Young Driver Aston Martin i WEC-finalen i Bahrain.
Det er første gang siden Le Mans, og som den gang bliver det sammen med Christoffer Nygaard og Marco Sørensen.
Det danske team meldte afbud til det forrige løb i WEC i Shanghai i protest mod Balance of Performance-reglementet, som de mente stækkede Aston Martin-bilerne i forhold til Porsche og Ferrari.
“Vi kunne af den grund slet ikke følge med på Fuji, så vi måtte gøre opmærksom på uretfærdigheden på den hårde måde,” siger teamejer Jan Struwe til vildmbiler.dk
Og protesten er blevet hørt.
De har fået større hul i indsugningen og en lavere vægt.
De samme som de havde i årets første løb på Silverstone og Spa i april og maj.
Aston Martin Racings teamchef, John Gaw, er spændt på om det giver de tre Aston mulighed for at matche konkurrenterne.
“Jeg håber det, men de andre teams har udviklet lidt på dæk-siden, så måske får de fordel af det,” siger han.
Foruden Thiim, Nygaard og Sørensen og Porsches fabrikskører Michael Christensen er også Kristian Poulsen til start i Bahrain.
Poulsen måtte på grund af arbejdsmæssige opgaver melde fra til løbene i Fuji og Shanghai, men er nu klar igen for Larbre Competition.
Nicolaj Sylvest var stand-by for Poulsen i de to løb, og han forsvarede på flotteste vis de danske farver.
Michael Christensen, der kører sammen med østrigeren Richard Lietz, har vundet tre ud af de seneste fire løb i WEC-serien, og må også regnes som favoritter i Bahrain.
Med en top-top-placering kan Lietz vinder kørermesterskabet og Porsche mærkemesterskabet.
Good luck boys!
GIPHY App Key not set. Please check settings