Danske Young Driver Aston Martin har ikke helt fået den start på sæsonen i WEC, de, og jeg, havde håbet på.
Eller rettere, forventet!
På Silverstone var Nicki Thiim, Christoffer Nygaard og Marco Sørensen på pole og sluttede på fjerdepladsen.
På Spa, uden Nicki Thiim, kvalificerede de sig som nummer fem og sluttede som nummer sek.
Godt nok er Young Driver Aston Martin rykket på i den stærke GTE-pro, men med de kørere, de har til rådighed, havde jeg forventet noget mere.
Med til historien hører dog, at pitarbejdet ikke har været optimalt i nogle af løbene.
Det erkender teamejer Jan Struwe.
“Nej, der var ikke optimalt, men vi har øvet og øvet, og vi skal nok være 100 pct. klar på Le Mans,” siger han til vildmbiler.dk.
Pitmandskabet leveres af Aston Martin Racing og består udelukkende af englændere.
Aston Martin-raceren er klar til Le Mans.
Den er lettere modificeret, det reglementet tillader, hvilket vil sige, at motoren har fået en længere levetid, og en lidt bedre brændstoføkonomi.
Derudover er der også mindre opdateringer på sikkerhedsdetaljerne.
Målet på Le Mans er helt klart.
“Vi skal på podiet. Men det bliver hårdt arbejde, for GTE-pro er besat af fabriksbiler og meget kompetente kørere,” siger Jan Struwe.
Det gælder Porsche, der har Michael Christensen i den ene af de to 911 RSR, og Corvette, der har Jan Magnussen i kørerstaben.
Derudover kommer danske Formula Racing til start i deres Ferrari 358 Italia, hvis to biler biler melder fra efter den officielle træning i starten af juni.
Young Driver er uden Nicki Thiim ved den officielle træning, da han er optaget andetsteds.
in Motorsport
GIPHY App Key not set. Please check settings