in

Spar 200.000 på Audi e-tron

Kan du leve med en kortere rækkevidde og en langsommere opladning, så kan du få den store Audi e-tron til 599.990 kr. 

Kan du ikke, må du op med 799.990 kr. 

Den billigste, e-tron 50, har en rækkevidde på 329 km ifølge WLTP-normen, mens den 200.000 kr. dyrere e-tron 55 kan klare 437 km, inden den skal lades op. 

En rækkevidde på 329 km er efter vildmbiler.dks mening for lidt for en stor SUV, der primært er bygget til lange ture. 

Ligesom Audi e-tron 55 quattro, der blev lanceret i 2018, har den ny indstigningsmodel også en elmotor på henholdsvis for- og bagakslen med en samlet ydelse på 230 kW (313 hk) og et drejningsmoment på 540 Nm. 

For at opnå den højest mulige virkningsgrad er det i de fleste kørselssituationer kun den bageste elmotor, der er aktiv, mens den forreste elmotor tilkobles forudseende efter behov. 

Acceleration til 100 km/t. er henholdsvis 6,8 og 5,7 sek. Den forholdsvis lille forskel skyldes, at det lille batteri i 50’eren vejer 150 kg mindre. 

Audi e-tron 50 fås i to udstyrsversioner, foruden basisudgaven en Prestige til 599.990 kr. Den har samme udstyr som e-tron 55. 

Foretrækker du det mere sportslige udtryk fra den ny Sportback-version, fås den også som e-tron Sportback 50 til priser fra 619.990 kr., hvilket med tilsvarende udstyr er 20.000 kr. mere end SUV-versionen. 

Med i prisen er ti km længere rækkevidde takket være det mere aerodynamiske karrosseri. 

Med alle Audis elbiler følger i Danmark en standardinstallation af en Clever ladeboks, et Clever Unlimited-abonnement med ubegrænset opladning til en fast månedlig pris for kunden, samt en ladebrik der giver adgang til Clevers netværk af offentlige ladestandere. 

Audi e-tron 50 quattro, der ligesom e-tron 55 quattro produceres på den CO2-certificerede fabrik i Bruxelles, kan allerede nu bestilles ved de danske forhandlere. 

What do you think?

Written by Steen Nielsen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

GIPHY App Key not set. Please check settings

Få styr på dækreglerne i Europa