Udviklet og testet på Nürburgring, 207 heste, 6,8 til 100, 230 på toppen, 13,3 på literen og en pris på 309.990 kr.
Ingen ny Opel Corsa uden en OPC-versio
Motoren i det lille fartmonster er en 1,6 liters turbo benzinmotor, der ud over de 207 hk, udmærker sig ved et drejningsmoment på 245 Nm mellem 1900 og 5800 o/m.
Yderligere 35 Nm er kortvarigt til rådighed for eksempel i forbindelse med overhalinger.
Kabinen domineres af to skålformede Recaro-sæder med ekstra sidestøtte, et læderrat med OPC-emblem og instrumenter i OPC-design.
Udvendig præges bilen bagfra af to udstødningsrør og en stor luftfordeler (diffuser) under bilen af hensyn til downforce ved banekørsel.
Hækspoilerne findes i to varianter – en normal og en større, der forbedrer downforce og dermed bilens vejbeliggenhed ved hurtig kurvekørsel.
Forfra har Corsa OPC kraftige luftindtag og en åbning til motorrummet forrest i motorklappen.
Undervognen er udviklet sammen med støddæmperproducenten Koni, og er kompromisløs og sportslig.
Men alligevel komfortabel, takket være en nyudviklet Frequency Selective Damping (FSD) teknologi, hvor støddæmperne har et ekstra oliekammer i stedet for normalt kun ét.
En elektronisk styret ventil regulerer tilgangen af olie til det ekstra kammer afhængig af belastningen på støddæmperne – og bestemmer på den måde hvor hård undervognen skal være.
Det er derfor muligt at få en affjedring, der er både komfortabel og sportslig afhængig af ens kørestil og underlaget.
Corsa OPC har seneste generation ESC-system, der kan afbrydes helt ved at vælge ”competition-mode”, hvis bilen skal bruges til banekørsel.
Kørehøjden er 10 mm lavere end standard på Corsa.
Også styringen er tilpasset bilens sportslige egenskaber, og foran har Corsa OPC 308 mm store bremseskiver med bremsekalibre fra Brembo.
En performance-pakke med mekanisk spærredifferentiale fra Drexler, 18” alufælge og high-performance bremser med 330 millimeter store bremseskiver foran er muligt ekstraudstyr til Corsa OPC for 60.000 kr.
GIPHY App Key not set. Please check settings