in

Bilmærker dropper stort bilshow

De store forkromede biludstillinger bløder. 

Flere flere bilproducenter vil hellere bruge markedsføringspenge på mindre events end på bilshows, hvor nyhederne ikke kan komme til for hinanden og hvor mindre godbidder fra virksomheden og produktnyheder drukner i mængden. 

Senest har Opel meddelt, at de ikke kommer til Paris, og de stiller sig dermed i rækken af bilproducenter som Aston Martin, Bentley, Fiat Chrysler Automobiles, Ford, Lamborghini, Mazda, McLaren, Mitsubishi, Nissan og Rolls-Royce, der tidligere har meddelt, at de ikke udstiller. 

Paris Motor Show har de senere år tiltrukket over én mio. besøgende og omkring 10.000 journalister, men bilfabrikkerne vil ikke mere spendere penge på at konkurrere med andre brands for at få journalisternes opmærksomhed. 

Med de mange muligheder internettet og de sociale medier giver, har fabrikken nu også fået mulighed for at nyhederne bredt ud, når de vil, og ikke vente til en af de store biludstillinger åbner. 

Teknologien giver også mulighed for at livestreame præsentation af nye modeller/produkter på Facebook, Youtube og andre platforme, så medier/journalister, der ikke har budget til at rejse til udstillingerne, stadig kan få de nødvendige informationer til deres skriverier. 

Foto: AutoEvolution 

What do you think?

Written by Steen Nielsen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Ford afslører Mustang-inspireret elbil

Super-SUV med dansk historie