in

Subaru Outback med mere

Har du behov for et ekstrastort bagagerum, høj lastekapacitet, trækkraft og et avanceret firehjulstræk, der har kæmpet sig op og ned ad alverdens værste veje siden 1972, så bør du lægge vejen forbi din lokale Subaru-forhandler.

For den ny Subaru Outback er bygget til mennesker med en aktiv livsstil, og heste- og campingfolket kan desuden glæde sig over, at den nu må trække to tons, hvilket er 200 kg mere end forgængeren.

Men også den indvendige plads har fået et nøk opad.
Outback er blevet 2,5 cm længere end forgængeren, og ved at flytte A-stolperne fem cm frem, er der blevet mere plads i kabinen til gavn for både forsæde- som bagsædepassagerer.
Den nye Outback er udstyret med Subarus terrænsystem X-Mode, der gør det nemmere for føreren at køre på vanskelige veje og i udforende terræn. Systemet er koblet til speeder, gearkasse og bremsesystem og assisterer, når der er behov for det.

Hill Descent Control hører også til X-Mode. Systemet bremser automatisk bilen og gør nedkørslen tryg og kontrolleret helt ned til hastigheder pa fire km/t.
X-Mode er standard i biler med den trinløse automatgearkasse Lineartronic.
SI-Drive, der giver føreren mulighed for at påvirke bilens egenskaber, er standard pa Outback med benzinmotor. Systemet har to indstillinger, “Intelligent” for maksimal brændstoføkonomi og rolig bykørsel. “Sport” giver en mere direkte speederrespons og flytter skiftepunkterne for at give hurtigere accelerationer.
Outback fas i tre udstyrsvarianter, og fra den laveste med et højt udstyrsniveau.
Hele drivlinjen er opdateret, og motorerne er optimeret til at leve op til kravene til miljøklassificeringen Euro 6b.

Ved introduktionen er der to valgmuligheder.
2.5i benzinmotoren har fået højere effekt og yder nu 175 hk og 235 Nm. Gennem optimering og implementering af materialer med lavere friktion er brændstofforbruget og dermed C02-udslippet sænket med ti procent.

2.0D boxerdieselen leverer 150 hk og 350 Nm. Også den er optimeret med nye lavfriktionsmaterialer som giver lavere forbrug og et C02-udslip pa 159 g/km.
Selv om Outback er en helt ny, større bil med højere udstyrsniveau og såvel automatgear som sikkerhedssystemet EyeSight som standard, er prisen ved introduktionen næsten uændret. Medregner man markedsværdien på det nye standardudstyr, drejer det sig snarere om et prisfald på over ti pct.
Outback 2.5i koster fra 559.900 kr. og 2.0D koster fra 599.700 kr. Den fås fra marts næste år.

OBS: læs om Subarus EyeSight førerassistentsystem under rubrikken “Teknologi”.

 

What do you think?

Written by Steen Nielsen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

GIPHY App Key not set. Please check settings

Brintbilen kommer – fra Japan

Peugeots nye testosteronbombe