Udsigten til et fabrikssæde i GT-racing bliver mere og mere tåget.
Med Porsches lynfarvel til LMP1 og Mercedes’ afsked med DTM efter næste sæson, skal mindst et dusin af verdens bedste kørere have nye udfordringer.
Allerede i år skal Porsches finde nyt arbejde til seks Le Mans-vindere.
Godt Michael Christensen har kontrakt med fabrikken også i 2018.
BMW har endnu ikke besluttet om de vil følge Mercedes ud af DTM, så indtil videre har Mikkel Jensen stadig status af BMW juniorkører.
“Jeg er rimelig fortrøstningsfuld omkring mit sæde i BMWs M6 GT3-racer, også næste år,” siger Mikkel Jensen til vildmbiler.dk. “Om to uger skal jeg med teamet på Nürburgring Nordschlejfe for at erhverve den nødvendige licens for at få lov til at køre løb på banen, og så håber jeg at komme til start i sekstimers VLN-løbet samme sted samme weekend.”
Udover at køre Blancpain Endurane Series i BMW M6 GT3 er Mikkel Jensen også førstekører hos AT Racing i LMP3 i European Le Mans Series.
Det job har han gjordt så godt, at andre LMP-teams har spurgt på, hvad han skal lave næste år.
“Der er flere spændende mulighed,er men foreløbig forholder jeg mig til jobbet hos AT Racing,” fortæller Mikkel Jensen.
For at fastholde momentum har teamet besluttet, at Mikkel Jensen skal køre tidtagning og den første del af løbene og så overlade bilen til sine to russiske medkørere.
“Det betyder, at jeg skal sætte tiden og køre bilen i front i løbene og så lade de to russere, der ikke verdens hurtigste, om at køre bilen i mål,” slutter Mikkel Jensen.
GIPHY App Key not set. Please check settings