in ,

Så er der pris på den ny Picanto

Salget af de små biler, dem i A-segmentet, har mistet pusten de senere år. 

Fordi et opsving i den generelle økonomi, har fået danskerne til at se på større biler. 

Men de små biler lever stadig. 

En af dem er KIA Picanto, der har den længste historik i A-segmentet (17 år) og som altid har stået skarpt i klassen. 

Nu har KIA sendt en faceliftet Picanto på gaden med et opfrisket design til alle modeller, inklusive GT-Line varianten. 

Picanto’ens motorer har fået en større opgradering, hvor der har været fokus på at minimere CO2-udslippet samt at optimere forbrændingen, så motoren bliver mere økonomisk.  

Ydelserne er den samme, men samlet set giver det syv pct. bedre brændstoføkonomi, hvilket er noget man kan forholde sig til.  

Den tidligere automatgearkasse erstattes af Automated Manual Transmission, en manuel gearkasse, der selv skifter gear. Koblingen er elektronisk styret og som giver information om, hvornår det er mest optimalt at skifte gear (præcis som i en automatisk gearkasse).  

AMT bidrager med 37 pct. bedre brændstoføkonomi i forhold til den tidligere automatgearkasse, og i modelprogrammet vil man kunne se, at CO2-udslippet og brændstoføkonomi er meget tæt på den manuelle gearkasse.  

Det vil sige, at den nye AMT gearkasse har en kæmpe fordel – også i forhold til registreringsafgiften.  

Ændringer i det udvendige design er piftet op med nye lygter for/bag og fælgene. På den nye kampagnepakke vil man blandt andet se de nye 14” alufælge, LED baglygter, projektionsforlygterne og LED kørelyset. 

GT-Line har fået den helt store omgang og er endnu skarpere end tidligere. Her er hele fronten lavet om med de nye forlygter, og ny GT-Line kølergrill, hvor linjen fra kølergrillen fortsætter ind i forlygten. Derudover har kølergrillen fået markante røde GT-Line linjer.  

Den nye Picanto lanceres i tre udstyrsvarianter med den nye 67 hestes 1-liters benzinmotor med enten 5-trins manuelt gear eller 5-trins AMT. 

Vision udstyrsvarianten til 100.000 kr. med man. gearkasse (5 døre og 4 sæder) – og med AMT gearkasse (5 døre og 5 sæder) til 120.000 kr. 

Prestige udstyrsvarianten til 116.000 kr. med man. gearkasse (5 døre og 4 sæder) – og med AMT gearkasse (5 døre og 5 sæder) til 136.000 kr. 

GT-Line udstyrsvarianten til 145.000 kr. med man. gearkasse (5 døre og 4 sæder) – og med AMT gearkasse (5 døre og 5 sæder) til 165.000 kr. 

Til Prestige modellen kan kunden tilkøbe en, Upgrade, kampagnepakke til en værdi af 40.000 kr. til den favorable pris af bare 10.000 kr.  

Fra oktober bliver GT-Line modellen også tilgængelig med 1,0 T-GDI motoren med 100 hk. 

Instrumenteringen består nu af en 4,2” LCD farveskærm som virkelig løfter den opfattede kvalitet i kabinen. Det er helt unikt i segmentet, at denne feature er standard fra indstigningsvarianten. Herudover er indstigningsvarianten nu også standard med radio, rat betjening af radio, DAB+, Bluetooth og el-justerbare sidespejle med varme.  

Fra Prestige-modellen får man den nye 8” touchskærm med det nye layout og interface. En superlækker skærm som reagerer lynhurtigt og er super skarp at kigge på.  

What do you think?

Written by Steen Nielsen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

GIPHY App Key not set. Please check settings

Spar 100.000 kr. på Jaguar I-Pace

KIA Stinger nu med bedre lyd