in

Nissan Qashqai med flere lækkerier

Ingeniørerne har deres mening, biljournalisterne har deres og de virkelige eksperter, forbrugerne, har også deres. 

Og den gruppe er nok værd at lytte til, når en bilmodel skal faceliftets, 

Det har Nissan gjort inden de besluttede sig for ændringerne på den nyeste udgave af Europa mest solgte SUV, Qashqai. 

Salget af SUV’er buldrer frem i hele Europa, og selv om Qashqai indtil videre har holdt konkurrenterne i skak, skal der hele tiden nyt til. 

Vildmedbiler.dk har været rattet i den nyeste udgave af den højbenede familiebil, men siden da, er der sket ting og sager med priserne. 

Først og fremmest på grund af de nye afgiftsberegninger, men også  fordi Nissan selv har lagt lidt oveni. 

Den billigste udgave, Visia City, fås med benzin og diesel til samme pris, og på de dyrere Acenta, N-Connecta og Tekna  følger Nissan/Connect navigation med uden beregning. Det koster normalt 11.100 kroner. 

Priserne starter ved 235.407 kr. for en udgave med 110 hestes diesel eller 115 hestes benzin. 

Her ville jeg vælge diesel, for den lille benzinmotor er lidt tørstig, når den skal arbejde lidt ekstra.  

Det udvendige design har forbrugerne ikke været inde over, fordi den ny front allerede blev præsenteret med den ny Micra sidste år.

Til gengæld har de fået opfyldt ønskerne om et mere lækkert interiør. Her ses et nyt fedt rat med flad bund, bedre sæder og finere materialer. 

Noget jeg tror kommende ejere virkelig vil glæde sig over, er dæmpning af støj og vibrationer. Nissan har lagt mere og bedre isolering ind i dørene og ved baghjulene samt tykkere glas bagi og ekstra tætningslister. 

Køreegenskaberne er der ikke ændret meget ved, men med et mere direkte styretøj kører den lidt skarpere. 

Den ny Qashqai gør sig rigtigt godt sikkerhedsmæssigt, men da man har sparet på automatisk nødbremse i den billigste version, er den måske klog at vælge fra, hvis du ikke altid kører bil, når du kører bil!!! 

Adaptiv fartpilot er ikke på udstyrslisten i nogen af modellerne, med det kommer næste år i kombination med Propilot-systemet. 

Motorprogrammet er det samme som i forgængeren, 1.2 og 1.6 benzin samt 1.5 og 1.6 diesel. 

What do you think?

Written by Steen Nielsen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

GIPHY App Key not set. Please check settings