Den 23. November lød det fra Padborg Park.
Når “Danmarks Hurtigste Bil” afvikles fra 2. til 5. juni 2016 på Vandel Flyveplads, er det med Driftsforeningen Padborg Park som ejer af DHB.
Og videre:
Ejeren af Padborg Park og Supertourisme Turbo, Tom Pedersen, arbejder på, at flyvepladsen i Vandel også kan laves om til en længere bane, hvor DST kan afvikle én af sine syv afdelingen i 2016-sæsonen.
“Det er muligt at indrette en bane, der bliver 1,8 kilometer lang, og supertourisme-racerne kan komme til at køre rigtig hurtigt,” forklarede Tom Pedersen.
Men så den dukkede denne historie op i Ekstra Bladet.
“Ejerne af flyvepladsen har smidt DHB på porten.”
“Vi har egentlig været glade for at samarbejde med DHB, men vi har ikke kunnet nå til enighed om en ny kontrakt,” siger Godsforvalter Anders Dolmer til Ekstra Bladet.
Hovsa, Padborg Park.
Den detalje havde vist have været klogt, at have haft den detalje på plads, inden man gik ud med den “store” nyhed.
DBH rykkes nu til Padborg Park, hvilket betyder, at det ikke bliver muligt at køre det klassiske 402 meter-race.
I stedet skal bilerne dyste på den halve distance.
Men det er måske ikke så ringe endda!
Hovsa Steen Nielsen !
Hvad med lige at tjekke baggrunden for denne historie, før du plagierer en halvfærdig og slet ikke gennemarbejdet historie fra EB ?
For det første er det kun den halve sandhed EB sætter i søen. For det andet ved jeg helt eksakt hvad der er sagt – skrevet og gjort i denne sag. Derfor kan jeg sige helt klart… Der VAR en helt klar aftale på plads. Men ændrede forudsætninger fra godsets / ejernes side, gjorde at arrangementet blev nødsaget til at flytte.
Så en anden gang du forsøger at hænge nogle i dansk motorsport ud, så gør lige dig selv den tjeneste, at du bruger god presseskik, og undersøger sammenhængen inden du farer i blækhuset… Det havde jo været ganske simpelt at tage telefonen og ringe f.eks. Tom Pedersen eller Holger Møller Nielsen op.