in

Thiim og Marco får tiltrængt hjælp

Det har været op ad bakke for Nicki Thiim og Marco Sørensen i denne sæson. 

Specielt i World Endurance Championship, GT-verdensmesterskabet, hvor den ny Aston Martin Vantage V8 GTE hverken i første afdeling på Spa eller i 24-timersløbet på Le Mans kunne matche de andre fabriksbiler i klassen. 

Men nu kommer FIA Aston Martin til hjælp med en ekstraordinær Balance of Performance-justering, ekstraordinær fordi BoP-justeringen først skulle være foretaget efter sæsonens første fire løb. 

V8 AMG-motoren får til weekendens tredje afdeling i WEC, 6-timersløbet på Silverstone, en markant stigning i turbotrykket over hele omdrejningsskalaen, plus fem liter mere tankkapacitet til at konpencere for den forøgede motorkraft. 

Lad os håbe BoP-justeringen virker, for Nicki og Marco skal i pointene på Silverstone, hvis de skal ind i kampen om verdensmesterskabet. 

De to danskeren bliver ene om at køre raceren på Silverstone, da Aston Martin Racing har besluttet kun at have to kørere på bilen i de korte løb. Det betyder, at tredjekøreren, Darren Turner, er ude. 

Modsat Nicki og Marco kommer landsmanden Michael Christensen til Silverstone med en frisk sejr på Le Mans og føring i WEC-mesterskabet. 

Sammen med sin codriver, Kevin Estre, fører de med otte point foran Stefan Muecke og Olivier Pla, fra Ford Chip Ganassi Racing. 

What do you think?

Written by Steen Nielsen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

GIPHY App Key not set. Please check settings

Ford “piner” dansk bilentusiast

Bilister: Nej tak til selvkørende biler