in

Dansk nedtur i WEC på Silverstone

Mens der var masser af positive ting at skrive om efter lørdagens afdeling i ELMS på Silverstone, var WEC-løbet samme sted søndag en katastrofe.

Michael Christensen og hans ny medkører, Kevin Estre, kunne slet ikke finde farten i deres ny centermotoriserede Porsche 911 RSR – hverken i tidtagningen, hvor de sluttede sidst i GTE-klassen, eller i søndagens 6-timersløb.

Her måtte Porschen i løbets fjerde time med Estre bag rattet udgå med brand i maskinrummet.

Michael Christensen havde denne forklaring efter løbet.

“Vi brugte træningen og tidtagning  på at forberede os til løbet og spare på de dæk, som er til rådighed. I denne sæson er det kun tilladt at anvende fire- mod tidligere seks sæt dæk.”

 

”Strategien virkede optimalt, og satte os i en position, hvor vi kunne udfordre og overhale flere af vores konkurrenter i løbets hektiske åbningsface, og efterfølgende matche de førende på omgangstiden.” 

“Men halvvejs inde i løbet var det slut, da Kevin Estre måtte køre bilen ind til siden med brand i motorrummet.”

“Thiim og Marco Sørensen fik noget med hjem fra Silverstone. Deres Aston Martin kunne slet ikke følge med og de to 2016-verdensmestere måtte sammen med deres medkører, Stanaway, tage til takke med en skuffende sjetteplads – en omgang nede i forhold til den vindende Ford GT.

David Heinemeier Hansson sluttede sidst i LMP2, 14 omgange efter den vindende bil.

 

Foto: WEC-premieren på Silverstone blev en stor nedtur på Porsches danske fabrikskører, Michael Christensen.

What do you think?

Written by Steen Nielsen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

GIPHY App Key not set. Please check settings

Danske LMP2-debutanter på podiet

Noah Watt klar til Formel-debut