in

SEAT vil også være den ny Alfa

“Jeg vil have folk til at sige, at Hyundai har sexede biler, mere sexet end Alfa Romeo.” 

Det sagde vicedesignchefen, SangYup Lee, for nyligt i et interview med Automotive News. 

(Beskrevet i vildmbiler.dk). 

Nu er Volkswagen Group bossen, Herbert Diess, ude med nogenlunde samme budskab omkring SEAT, der ifølge ham skal tage kampen op med det italienske mærke med den store historie. 

Alfa Romeo har virkelig sat sine spor.

VAGs ny CEO ønsker at SEAT skal appellere til unge, der ikke kan huske Alfa Romeos bedrifter. På den måde vil den spanske fabrikant udvide sit markedsområde og tiltrække nye kunder. 

“For folk i vores alder er Alfa et fantastisk mærke, men spørg er du en 25-35 år gammel om Alfa, så kender de navnet, men har ingen idé om, hvad Alfa er,” tilføjer Herbert Diess. 

Han siger også, at SEAT har et meget bedre modelmix i dag end for få år siden, og at mærket har de yngste kunder i koncernnetværket. 

“Derfor tror jeg, at SEAT har alle muligheder for at blive det “ny” Alfa,” siger han til Automative News. 

Volkswagen skal også fremover være volumenmærket, SKODA skal fortsætte med at være værdidrevet og et lidt mere overkommeligt alternativ til VW, mens SEAT skal tage rollen som det sportslige mærke, især med det nyligt præsentere selvstændige præstationsmærke, Cupra. 

SEAT er i øjeblikket ved at færdiggøre sin tredje SUV-model, den sportslige Tarraco, som skal lanceres senere i år. 

Den vil være en mere spændende fætter til Skoda’s Kodiaq, som den deler platform og motorprogram med. 

Afhængigt af markedet vil kunderne kunne vælge mellem 1,5 og 2,0 liter TSI turboladede benzinmotorer samt en 2,0 liter TDI. 

What do you think?

Written by Steen Nielsen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

GIPHY App Key not set. Please check settings

Arrivederci, Fiat Punto 

Den blive verdens dyreste auktionsbil