Mikkel Jensen og Nicklas Nielsen.
To unge racertalenter på henholdsvis 22 og 20 år fra Hasselager og Hørning tæt på Aarhus.
To unge knægte, der efter et par sæsoner i international formel-racing, har kørt sig i stilling som Danmarks måske kommende GT-stjerner.
Fabrikskørerne Jan Magnussen, Corvette, Michael Christensen, Porsche, Nicki Thiim og Marco Sørensen, Aston Martin, er stadig kongerne, og det vil de være i flere år fremover.
Måske ikke Jan, men de andre i hvert fald, hvis de fastholder momentum
Mikkel og Nicklas er kronprinserne og et fantastisk eksempel på, hvordan man skal agere på vejen op i karrieren.
Præstationer og attitude har tidligere i deres karriere ført dem derhen, hvor de er nu.
Mikkel Jensen kom i BMWs søgelys i 2014, men han takkede nej til deres tilbud, fordi han hellere ville med Mercedes i Formel 3.
Men den 10. marts i år blev han igen kontaktet af BMW, der ville have ham med i en shoot-out med andre håbefulde racertalenter på fabrikkens testbane i Tyskland.
Her kørte Mikkel Jensen de hurtigste tider og blev efterfølgende tilbudt at blive en del af fabrikkens juniorteam.
Og denne gang sagde han ja.
Sammen med to andre BMW-juniorerr har han i år kørt i Blancpain GT-serien i fabrikkens 2016 M6 GT3, hvor målet har været at gøre dem klar til større opgaver.
Han har også sammen med de to kørt tre løb i VLN på Nürburgring Nordschleife for erhverve den nødvendige licens til at køre fx banens 24-timersløb.
At BMW tror på Mikkel Jensen er sidste uges tredages test på Lausitzring i Tyskland, hvor han skulle køre fabrikkens nyeste version af M6 GT3’en, et bevis på.
Ved siden af forpligtelserne hos BMW har Mikkel i år kørt LMP3 for AT Racing i European Le Mans Series med stor succes.
Blandt andet har han tre gange sat bilen på pole position og har flere gange kørt de hurtigste omgangstider. Det er noget, der har givet genlyd, og flere teams har ytret ønske om at knytte danskeren til sig.
Men Mikkel Jensen har ikke penge til at betale for et sæde, så vil nogen have ham, må de købe ham på talentet.
AT Racing er klar til at forny aftalen med deres danske stjerne, så det er også muligt, at han tager endnu en sæson der.
Nicklas Nielsen blev i 2014 af DSAU sendt over til engelske topteam, iSport, der var operatør for Den Blå Avis i Formel 3000. De skulle udvikle den danske talent gennem arbejde i simulator og tests i Formel Renault 2,0.
Det samme program har Mikkel Jensen og Nicolai Sylvest været igennem.
Som dem imponerede Nicklas Nielsen den engelske raceringeniør Richard Selwin, og selv om det ikke førte noget med sig den gang (økonomi), var han heller ikke glemt.
Deres veje mødte igen for ikke så mange dage siden, da Selwins ny arbejdsgiver, det tyske Porsche Carrera Cup-team, Concept 1, tilbød ham en test i Tyskland.
Det blev en positivt gensyn, og der arbejdes nu på at få en aftale for næste sæson på plads.
Men tingene ændrer sig måske efter Nicklas Nielsen fornemme præstation i Pro-klassen i Ferrari Challenge på Imola sidste weekend, hvor han vandt begge løb fra pole position.
Ferraris officielle GT-team, AF Corse, udtrykte efter løbene ønske om at teste den dansk sensation.
Som Mikkel Jensen har Nicklas Nielsen ikke noget stort budget til at købe sig til et sæde i international racing, men de har talentet.
Det har mange andre også, men de to ny-stjerner ser ud til at have spillet kortene rigtigt, både på og uden for banen.
De er ydmyge, ærlige og altid klædt på til opgaven.
De har fremtiden foran sig.
GIPHY App Key not set. Please check settings