Nissans nye batmobil, GT-R LMP1 racer har 1.250 hk og forhjulstræk!
Nissan GT-R LM Nismo er alt andet end konventionel. Frontmotor og forhjulstræk kombineret med hybridsystemet ERS giver efter forlydende op til 1.250 hk. Nissan har bestemt sig for at udfordre alle de etablerede mærker, i verdens mest prestigefyldte enduranceklasse, med en på alle måder anderledes bil.
Og her kommer lidt flere ukonventionelle facts; forhjulene er 14″ brede i modsætning til baghjulene der kun er 9″ brede.
Bilen skal køre hele FIA World Endurance Serien og kommer i aktion første gang på Silverstone den 12. april.
Kører lineup vil blive præsenteret senere, indtil nu er spanieren Marc Gene, der tidligere har kørt Peugeot og Audi med vores egen Tom Kristensen, den eneste der er blevet præsenteret som kører til den nye GT-R.
Det skal blive spændende at se den i aktion, indtil videre må du nøjes med videoen herunder.
[highlight background=”#333″ color=”#fff”]Tekniske specifikationer[/highlight]
Configuration
Front-engine. Front-wheel-drive
Engine
Nissan VRX 30A NISMO: 3.0 litre, 60 degree V6, direct injection gasoline twin-turbo
Transmission
5-speed + reverse sequential gearbox with pneumatic paddle shift system. Epicyclic final drive reduction with hydraulic limited slip differential
Tilton 4-plate carbon clutch assembly
Chassis
FIA Homologated weight: 880 kg. Right-hand driving position
68 litre capacity FT3 fuel tank featuring electric lift and feed pumps. ERS housed ahead and beneath driver’s feet in self-contained module.
Bodywork
Carbon-composite body panels. Polycarbonate windscreen with hard coating CFD and full scale wind tunnel developed ultra high efficiency bodywork geometry, adjustable rear wing.
Suspension
Penske dampers with four-way adjustment front and rear, hydraulic rear anti-roll bar system.
Brakes
6-piston front and 4-piston rear calipers. NISMO Brake-by-Wire active brake ERS blending. Driver adjustable brake bias.
Wheels
BBS centre-lock, magnesium forged 16″x13″ front and 16″x9″ rear
Tyres
Michelin 31/71-16 front, 20/71-16 rear radials
Electrical
Cosworth engine control unit featuring: Engine control, gearbox control; Driver adjustable traction control, Anti-lag system control, Brake-by-wire, lift-and-coast fuel conservation, Drive-by-wire throttle control and ERS deployment strategy control
Interior
NISMO 5-point harness Lifeline lightweight extinguisher system
Data / display system
Cosworth Electronics with NISMO steering wheel mounted LCD
Dimensions
Length: 4.645m
Width: 1.9m
Height: 1.03m
Minimum weight: 880 kg
Full tank capacity: 68 L
GIPHY App Key not set. Please check settings