in

Premiere: Nissan GT-R LM Nismo

0

Nissans nye batmobil, GT-R LMP1 racer har 1.250 hk og forhjulstræk!

Nissan GT-R LM Nismo er alt andet end konventionel. Frontmotor og forhjulstræk kombineret med hybridsystemet ERS giver efter forlydende op til 1.250 hk. Nissan har bestemt sig for at udfordre alle de etablerede mærker, i verdens mest prestigefyldte enduranceklasse, med en på alle måder anderledes bil.

Og her kommer lidt flere ukonventionelle facts; forhjulene er 14″ brede i modsætning til baghjulene der kun er 9″ brede.

Bilen skal køre hele FIA World Endurance Serien og kommer i aktion første gang på Silverstone den 12. april.

Kører lineup vil blive præsenteret senere, indtil nu er spanieren Marc Gene, der tidligere har kørt Peugeot og Audi med vores egen Tom Kristensen, den eneste der er blevet præsenteret som kører til den nye GT-R.

Det skal blive spændende at se den i aktion, indtil videre må du nøjes med videoen herunder.

[highlight background=”#333″ color=”#fff”]Tekniske specifikationer[/highlight]

Configuration

Front-engine. Front-wheel-drive

Engine

Nissan VRX 30A NISMO: 3.0 litre, 60 degree V6, direct injection gasoline twin-turbo

Transmission

5-speed + reverse sequential gearbox with pneumatic paddle shift system. Epicyclic final drive reduction with hydraulic limited slip differential

Tilton 4-plate carbon clutch assembly

Chassis

FIA Homologated weight: 880 kg. Right-hand driving position

68 litre capacity FT3 fuel tank featuring electric lift and feed pumps. ERS housed ahead and beneath driver’s feet in self-contained module.

Bodywork

Carbon-composite body panels. Polycarbonate windscreen with hard coating
CFD and full scale wind tunnel developed ultra high efficiency bodywork geometry, adjustable rear wing.

Suspension

Penske dampers with four-way adjustment front and rear, hydraulic rear anti-roll bar system.

Brakes

6-piston front and 4-piston rear calipers. NISMO Brake-by-Wire active brake ERS blending. Driver adjustable brake bias.

Wheels

BBS centre-lock, magnesium forged 16″x13″ front and 16″x9″ rear

Tyres

Michelin 31/71-16 front, 20/71-16 rear radials

Electrical

Cosworth engine control unit featuring: Engine control, gearbox control;
Driver adjustable traction control, Anti-lag system control, Brake-by-wire, lift-and-coast fuel conservation, Drive-by-wire throttle control and ERS deployment strategy control

Interior

NISMO 5-point harness
Lifeline lightweight extinguisher system

Data / display system

Cosworth Electronics with NISMO steering wheel mounted LCD

Dimensions

Length: 4.645m

Width: 1.9m

Height: 1.03m

Minimum weight: 880 kg

Full tank capacity: 68 L

 

 

What do you think?

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

GIPHY App Key not set. Please check settings

0

Mercedes AMG F1: W06 Hybrid

0

Qashqai har fået en fransk fætter