in

Porsche har lyttet til kunderne

Porsche Cayman og Boxster blev i 2016 omdøbt til 718 Cayman og Boxster. Det var til at leve med for Porsche-entusiasterne, men at der blev kappet to cylindre af boxermotoren for at gøre den lidt mere grøn, var en svær pille at sluge. 

Nogle udtrykte at sjælen gik fortabt med den firecylindrede turbomotor, og det kunne Porsche selvfølgelig ikke sidde overhøring. Så derfor er sekseren nu tilbage i de nyeste modeller Cayman og Boxster, 718 GTS 4,0. 

Det vellydende maskineri er hentet fra 718 Cayman GT4 og Boxster Spyder, men er i GTS’en neddroslet fra 420 til 400 hestekræfter. 

Den accelererer fra stående til 100 km/t. på 4,5 sekunder, mens topfarten er 293 km/t. 

Takket være standard Porsche Active Suspension Management (PASM), sportsundervogn samt en 20 millimeter lavere ridehøjde og Porsche Torque Vectoring (PTV) med mekanisk begrænset glidende bagdifferentiale er der i den ny generation af GTS opnået en bemærkelsesværdig balance mellem dynamisk kørsel og hverdagskomfort.  

Begge biler har 20-tommer hjul rundt med 235/35 dæk foran og 265/35 bagpå. Inde i fælgene ses 350 mm ventillerede skiver foran og 330 mm bagpå dekoreret med røde bremsekalipere. Hvis du føler, at du har brug for mere bremsekraft, kan du tilkøbe keramiske bremser. 

Udover den sekscylindrede motor har der også været et stort ønske fra kunder at få den manuelle gearkasse tilbage, så derfor kommer de to modeller en sådan ved introduktionen i foråret. En PDK automatgeakasse ventes senere, 

Priserne for de to modeller i Danmark bliver 1,5 mio. kr.  for en 718 Cayman GTS og 1,55 mio. kroner for Boxster GTS-versionen. 

What do you think?

Written by Steen Nielsen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

GIPHY App Key not set. Please check settings

Hyundai satser stort i mikroklassen

Billigst at køre elbil, endnu!