Al respekt for den ny Danish Supertourisme, der primært skal køres på Padborg Park.
Det tegner til at blive en fin og stor serie, men jeg har meget svært ved at forstå den måde hvorpå klassen promoveres.
Bare hør ordlyden i den seneste pressemeddelelse: “Supertourisme tiltrækker stadig flere af de allerstørste danske motorsportsnavne.”
Og hvem er de så.
Er det Michael Outzen, Christian Siepmann, Michael Bergmann, Jannik Larsen, Frederik Mortensen, Frederik Nymark, Ole Petersen, Henrik Jansen, Frederik Vodder, Johan Jokinen og så Kurt Thiim, der er tidligere topkører.
De andre er gode talentfulde kørere, men at de skulle være blandt de allerstørste danske motorsportsnavne, det har jeg svært ved at se.
Skal det lugte lidt af dansk topkører må det være Mikkel Mac, der sidste år blev nummer to i ELMS i en Ferrari sammen med Jan Magnussen og Johnny Laursen
Folkene bag Danish Supertourisme har også udsendt en pressemeddelelse om, at Michel Nykjær skal køre Danish Supertourisme, men det er langt fra afgjort. Han arbejder på andre projekter.
Danske topkørere er Jan Magnussen, Casper Elgaard, begge med sideløbende internationale opgaver, Ronnie Bremer og John Nielsen.
Og de kører alle DTC.
Så mit gode råd til Padborg Park: Hold jer til sandheden, det vil klæde både jer og klassen. Danish Supertourisme skal nok blive en succes.
Jeg glæder mig allerede til det første løb i serien!
Tja, den får ikke for lidt med superlativerne hos DST…Giver Steen helt ret: Det ville klæde skriverkarlene hos DST at skrue lidt ned for overdrivelserne, inden der går helt “Serwin” i tingene. Og til Mikkel Henriksen: Kun en uvidende og meget ung person kan da skrive noget sludder, som du der har begået. Steen Nielsen har til din info været journalist, med motorsport som speciale, sikkert siden fra før du blev født. Og desuden pressechef, blandt andet hos Team DBA, hvis det siger dig noget….
Hej Søren, ja det er netop det, jeg beskriver, ikke om klassens kvalitet.
Men ok, at der kommer kritik fra nogle svagtlæsende, 14 har været kritiske, over tusinde har bar læst historien.
stor hilsen, steen
dine ord ville pynte på vildmbiler.dk facebookside, eller i forbindelse med artiklen på facebook.
Har du ikke nogle historier, du kan skrive til vildmbiler.dk.
Vi kan evt. mødes, jeg bor på Østervangsvej 17
Hej Steen. Tak for de pæne ord. Der er desværre ikke rigtig tid for mig til at lave det store mht. indlæg og/eller historier. Det begrænser sig til noget skriveri ind imellem, når jeg synes, der skal lidt facts på bordet – som i dette tilfælde. Og ellers en lejlighedsvis artikel om et aktuelt emne/ kører måske med en “skæv” vinkel. Tidligere har jeg skrevet på Motorsport.dk og Racemag. Men det kunne da godt blive her fremover.. Lad os tales ved lejlighed..
Det er imponerende det arbejde DST har lagt for dagen !
Det er sørgeligt for sporten, at 2 gode motorsportfolk bruger så meget energi på at bekæmpe hinanden.
3 løb ud af 8 på JR = ca. 40% Steen for fanden, det kan selv du gøre bedre… Stå dog ved at du har et ben eller måske mere i DTC lejeren! Alle ved/kan læse det, og der jo intet i vejen med at være freelance og have lidt kunder.
Hej Kasper, jeg har ingen ben i nogen lejre, men jeg finder superligaen mere interessant end 1. division.
Med hensyn til løb forsøgte jeg bare at fortælle, hvor bredt DTC kommer ud – sammen med TV2 Sport.
Jeg er rystet over at læse omkring de forudsætninger der fremlægges for de 2 respektive serier der kommer til at levere topunderholdning i dansk motorsport. Det er 2 forskellige koncepter, det er 2 forskellige måder at afvikle motorsport på…. den simple mand mener så det hele handler om racerbaner. Man kan så stille det store spørgsmål….Hvorfor er der kommet så stor tilslutning til det nye koncept som DST introducerer?
Kunne det være fordi, der faktisk er en del der på ingen måde ønsker at være en del af det gamle og etablerede?…og kunne det tænkes, at der efterhånden er så meget indespist i en meget tæt kreds af mennesker der ikke ønsker at udvikle Dansk motorsport, men alene kun kan se 40 cm. Ud fra sin egen næse. I daglig tale hedder det Fejl 40, og reaktionerne fra det etablerede har siden det blev officielt, kommet med det ene “revolutionerende forslag” efter det andet, for at udvikle det etablerede, Hvorfor det???? Nogle af os der har deltaget i det etablerede vil ikke være del af et indespist cirkus hvor regler gradbøjes og du kun er bedste ven hvis du ikke stiller spørgsmål…
De metoder der er brugt af det etablerede grænser til det værste jeg har set nogen sinde og er slet ikke til gavn for Dansk Motorsport, senest perfektioneret ved at man ikke ville se den nye DST bil køre i Roskilde hvor der skulle samles ind til et godt formål.
En god regel er, at hvis man begynder at bruge alternative metoder, så er det fordi man er ved at miste grebet…. Derfor er dansk motorsport særdeles tjent med en ny serie der vil det for sporten og de unge på vej og ikke den lille etablerede kerne, der KALDER sig de bedste. Man skal vise man er bedst, det kommer kun af udvikling og hårdt arbejde, ikke af at lave undergravende virksomhed…
Så STORT TILLYKKE til alle i dansk motorsport, det har i fortjent.
Hej Peter, pæne ord. Hvem skal køre de tre biler,du har bestilt?
vh steen
… senest perfektioneret ved at man ikke ville se den nye DST bil køre i Roskilde hvor der skulle samles ind til et godt formål. (Citat)
Det gik da ellers ganske tjept, da Frederik Vodder og andre fyrede op under deres DST-racere på Sct. Clara Vej.
Underligt at du ikke kommenterer at DTC fortrinsvis køres på Jyllandsringen. DST tyder på at blive et spændende pust.
Men for dårligt, at der i et så lille land som Danmark skal være så stor ufred mellem diværste bane ejere. Hvis DTC ville bruge padborg park, er det ej sikkert at vi ville stå med to sideløbende stor serier.
Hej Eggert, fint med kritik, bare fakta er i orden. DTC kører på JR, Rudskogen, Padborg Park, Ring Djusland og de klassiske race i Århus og København.
Det er da vist ikke primært JR, vel.
Stor hilsen Steen, vildmbiler.dk
DTC kører på Padborg Park
Hvad er dette dog for en ligegyldig og intetsigende artikel?
Hvem er du siden er du kan bedømme om nogle af de ovennævnte chauffører ikke er topkørere?
Mener du at man kun kan være en topkører ved at have sideløbende engagement i udenlandske serier? Det er muligvis den største omgang vås jeg nogensinde har hørt. Hvis du vidste noget om motorsport, så ville du også vide at det er en abnormt økonomisk betonet sport og netop den del er med til at forme hvordan en kørers karriere vil forme sig i løbet af chaufførens liv.
Denne artikel virker mest af alt bare som en der kastede sin sure opkast udover et tastatur pga. tømmermænd dagen derpå.