Michael Christensen, Ferdinand Alonso og Toyota.
Det er dem TV2s motorsportsekspert, Casper Elgaard, vil huske Le Mans 2018 for.
At se Michael Christensen køre sin lyserøde Porsche 911 RSR over målstregen som vinder af LMGTE-Pro var stort, at se Alonso debutere med så stor glæde og overskud og ikke mindst at følge Toyotas fart mod sejren, var en oplevelse,” fortæller Elgaard til vidmedbiler.dk.
Flere medier har stillet spørgsmåsltegn ved Toyotas præstation, da de ikke havde skyggen af konkurrence.
“Det havde Audi heller ikke i flere af de år, de vandt, så lad os lukke den her,” tilføjer Elgaard, der mener, at årets Le Mans var et af de mere kedelige.
“Løbet bragte mig ikke ud på kanten af stolen.”
Den danske DTC-teamchef ser allerede nu frem til 2020, hvor topklassen i Le Mans bliver toptunede supersportsvogne, som man kan se i bybilledet.
De såkaldte Hypercars.
“Det bliver fantastisk at se de store supersportsvognsproducenter konkurrere med deres biler i racertrim,” slutter Casper Elgaard..
…
Årets skuffelse var Danetrain Aston Martin AMR med Nicki Thiim og Marco Sørensen. De havde slet ikke farten og var ikke i nærheden af noget som helst. Der venter Aston Martin en stor opgave med bilen, hvis sæsonen ikke skal ende i den helt store fiasko.
…
I LMP2 vandt G-Drive Racing med to omgange foran den nærmeste konkurrent, men lige så hurtig de var banen, lige så hurtigt blev de flået ned fra sejrspodiet.
De blev nemlig diskvalificeret efter løbet på grund af en ikke homologeret benzinpåfyldningsstuds, der gjorde det muligt for teamet at tjene seks-otte sekunder hver gang, de tankede i forhold til konkurrenterne.
For den ene af teamets kørere, russeren Roman Rusinov var det anden gang, han blev disket på Le Mans. Han mistede tredjepladsen i 2013, og det kom til at koste ham LMP2-verdensmesterskabet samme år
GIPHY App Key not set. Please check settings