Hyundai er gået sammen med Audi om at udvikle brændselscelleteknologien. Målet er, at de to bilproducenter hver især skal kunne sende flere bæredygtige brintbiler på markedet i de kommende år.
I Danmark er Hyundai allerede i dag stort set enerådende på brintbilsmarkedet.
”Der er ingen tvivl om, at vi med ix35 Fuel Cell på markedet og NEXO lige om hjørnet indledningsvist har et klart forspring i samarbejdet med Audi. Sammen står vi dog endnu stærkere, og for at den bæredygtige brintbils-teknologi skal slå endegyldigt igennem, er samarbejder som dette vejen frem,” siger Annegrethe Skovby, pressechef, Hyundai Danmark.
Også Porsche har været ude at finde en partner, i dette tilfælde kroatiske Rimac, til udvikling af fremtidens elbiler.
Rimac, som Porsche nu ejer ti pct. af, har stor viden omkring udvikling af komponenter til elbiler, men også i produktionen elektriske supersportsvogne.
Fx Rimac C_Two, der er med fire elmotorer og samlet effekt på 1941 hestekræfter og et moment på 2300 Nm.
0-100 km/t på 1,9 sek. og 0-300 km/t på 11,8 sek. Så er det med holde på hat og briller.
GIPHY App Key not set. Please check settings