in

VW låner teknik til ny CUV fra Audi Q2

T som Tiquan, T som Touareg, R som Rock; T-Roc. 

VWs ny CUV er en alsidig herre. Den fås med motorer fra 115 til 190 hk og med træk på to eller fire hjul. 

Som Tiguan har T-Roc 4MOTION Active Control-funktionen, hvor føreren via et drejegreb ved gearstangen kan vælge mellem to vejprofiler ”Street” og ”Snow” eller to offroadprofiler ”Offroad” eller ”Offroad individual”.  

Du bestemmer ruten, resten klarer, nej ikke Bilka, men teknikken. 

Køreprofilvalget er ligeledes standard på 4MOTION-versionerne, så føreren kan styre parametrene for DSG-gearkassen, airconditionanlægget, det elektromekaniske styretøj, den adaptive affjedring (ekstraudstyr) og den adaptive fartpilot. 

T-Roc er 423,4 cm lang, hvilket er 25 cm kortere end Tiquan. En lang akselafstand kombineret med en forholdsvis stor bredde på 182 cm og en højde på 157 cm giver designet et lavt tyngdepunkt og dynamiske proportioner.  

T-Roc er ikke kun smart og teknisk velfunderet. Takket være den lange akselafstand har den god plads til fem personer og et bagagerumsvolumen på 445 liter (+65 liter i forhold til Golf) er den af de rummeligste i klassen. Lægges bagsædet ned stiger volumen til 1290 liter. 

Til sammenligning kan det nævnes, at danskernes favorit, Nissan Qashqai, er 438 cm lang, 181 cm bred og 159 cm høj.  

Det vil sige, at T-Rock er kortere, bredere og lavere end den japansk/europæiske konkurrent. 

Bagagerumsvolumen er 15 liter større i T-Rock end i Qashqai, men mindre når bagsæderyglænet er lagt ned. 

Kabinen i T-Roc er elegant og logisk indrettet. Den er spækket med lækkert elektronik og mangler heller ikke noget på sikkerheden. 

VW T-Roc har mange dele til fælles med Audi Q2. 

T-Roc introduceres i Danmark i slutningen af året, men de danske priser er på nuværende tidspunkt ikke fastlagt. Spændende om VW kan trække bilkøberne væk fra Qashqai.

What do you think?

Written by Steen Nielsen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

GIPHY App Key not set. Please check settings

Banebrydende ny VW-motor 

Ny afgift kapper 800.000 af en Porsche