in ,

VW Golf 8 nu som Variant

VW fortsætter med at udvide modeludvalget af Golf 8 og efter introduktionen af den ikoniske 5-dørs hatchback tidligere på året, er turen nu kommet til præsentationen af stationcarversionen – Golf Variant.
De højbenede og praktiske SUV- og crossover-modeller er det store hit blandt bilkøberne, men med sit design, sin teknologi, fleksibilitet og rummelighed, er der stadig masser af potentiale i det traditionelle stationcar-koncept, mener VW. 
Designet på den ny Variant er mere dynamisk end nogensinde før. Foran og hen langs siderne til og med B-stolperne deler den traditionelle 5-dørs Golf hatchback og den nye Golf Variant de samme konturer, mens den bageste del af Variant-versionen har sit eget designudtryk.  
En længere akselafstand har ændret på bilens proportioner, og resultatet er en Golf Variant, der nu visuelt forekommer længere, lavere og mere elegant. Den nye generation af Variant er 463,3 cm lang og har nu en akselafstand på 268,6 cm, hvilket er 6,6 cm længere end forgængeren. 
Til sammenligning har den 5-dørs Golf 8 en totallængde på 428,4 cm og en akselafstand på 261,9 cm, mens bredde og højde er identisk for de to modeller. 
De ekstra centimeter i længde og akselafstand er mest mærkbar ved bagsædet, hvor den maksimale benplads øges fra 90,3 til 94,1 cm. Passagererne kan opbevare deres bagage i et generøst dimensioneret bagagerum, der rummer op til 611 liter, når det pakkes helt op til toppen af bagsædets ryglæn (seks liter mere sammenlignet med Golf 7 Variant).  
Golf Variant kommer med nye 130 og 150 hestes stærke 1,5 eTSI-motorer med 48 V-mild-hybrid-teknologi og 7-trins dobbeltkoblingsgearkasse. 
En ny 2,0 TDI EVO-turbodieselmotorer er et andet eksempel på motorer, der sætter standarden i forhold til motorkraft, forbrug og emission. Her reducerer det nye Twin dosing-system – der kører med dobbelt AdBlue®-injektion og to SCR-katalysatorer (Selective Catalytic Reduction) – signifikant NOx-emissionen, og gør TDI-turbodieselmotorerne til nogle af verdens reneste. 
Standardudstyret i en Golf Variant er omfattende og byder bland andet på Digital Cockpit, Ready2Discover-infotainmentsystem, Lane Assist, Car2X, Adaptiv Fartpilot med køkørselsfunktion, App-Connect og nøglefri start/stop.  
Golf Variant forventes introduceret i starten af 2021, og de danske priserne er på nuværende tidspunkt ikke fastlagt. 

What do you think?

Written by Steen Nielsen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

El-direktør: husk infrastrukturen

Danskbygget raket klar til salg