Young Driver AMR-ejer, Jan Struve, er gået i tænkeboks.
Der vil han forsøge at få styr på tankerne omkring den kommende sæson, der både gav en Le Mans-sejr og et verdensmesterskab.
Så han har ikke en plan for 2015, da vildmbiler.dk taler med han fra Schweiz, hvor han er bosat.
Men en ting ligger fast. Kristian Poulsen bliver ikke en del af et eventuel nyt projekt. Ikke fordi han har underpræsteret, tværtimod, men fordi hans kørsel sæsonen igennem har været af så høj klasse, at han er rykket fra bronze- til sølvkører.
Og her har Jan Struve i forvejen Heinemeier-Hansson.
Under Struves vinger befinder også guld-kører Christoffer Nygaard sig lunt og godt.
“Det vil blive rigtigt svært at finde en god bronze-kører til næste sæson, så måske holder jeg en lille pause, og venter til 2016, hvor Kristian Poulsen fylder 40, og dermed kan “genvinde” sin bronze-kører status,” spøger Jan Struve.
Han har dog ikke kastet håndklædet i ringen. Han brænder for racing, for WEC og for Le Mans.
“Nu holder jeg en lille hvilepause, for de sidste måneder i WEC har været enormt hektiske, og så går jeg i starten af det ny år i gang med at få et projekt op at stå,” fortæller han.
Le Mans står øverst på ønskelisten, men selv ikke en sejr i årets løb og en VM-titel, giver adgang til næste års 24-timers-løb.
“Man skal køre WEC-serien for at komme med, og skal vi det, må jeg have nogle medsponsorer på bilen. Det er vildt dyrt at køre den serie med de mange løb på flere kontinenter, og den opgave vil jeg gerne have nogle andre med til at løfte. Det er løb med stor mediebevågendehed, så der må da sidde nogen derude, der kan se en idé i at putte penge i projektet,” slutter Jan Struve.
Han har stadig en bil tilbage af de tre, han ejede indtil for nyligt. Hans egen, den Casper Elgaard, Massive Racing, har købt, og en så den tredje, som også er solgt.
Til hvem, kan du snart læse om i vildmbiler.dk.
GIPHY App Key not set. Please check settings