in

DTC-brødre må vente på dommen

DTC-kørerne, Nicholai Eberhard og Martin V. Jensen, fra Hinnerup, må vente lidt endnu før de kender deres straf for ulovlig bearbejdning af indsprøjtningssystemet i deres bilers motorer.

DASUs banesportsudvalg har nemlig endnu ikke afgjort sagen, da de involverede parter på grund af travlhed med bl.a. Dennis Lind-sagen, endnu ikke er afhørt.

“Vi afventer at blive afhørt, mundtligt eller skriftligt, så vi kan komme med vores forklaring i sagen,” siger teamchef Ole Eberhardt til vildmbiler.dk.

Efter vores artikel, er der kommet kritiske røster frem om, at en karantæne på to måneder vil være en uheldig straf.

Det kan nemlig betyde, at en kører misser flere løb, hvis han/hende bliver dømt i en lignende sag i fx Copenhagen Classic Grand Prix i starten af august.

Her er løbsprogrammet nemlig meget tæt.

Derfor ligner en løbsdags karantæne nu den mest sandsynlige karantæne.

Vildmedbiler.dk har forsøgt at få en kommentar fra de mekanikere, der forlod teamet efter løbet på Padborg Park, men endu uden held.

Vi giver dog ikke op, for sandheden skal frem.

 

 

Pressemeddelelse:

HM Racings teamchef fremlægger fakta i udelukkelsessagen

 Ved forrige afdeling af Danish Thundersport Championship blev HM Racings to kørere Martin V. Jensen og Nicholai Eberhard udelukket, fordi deres biler ikke overholdt reglementet. Efterfølgende har der været medieskriverier omkring en karantæne til de to kørere, men det er ikke noget, teamet kan nikke genkendende til.

”Det er helt korrekt, at Martin og Nicholai blev udelukket fra arrangementet på Padborg Park. Det er også korrekt, at de begge er blevet indstillet til skærpet straf. Men det er ikke korrekt, at de er blevet idømt en karantæne. De er slet ikke blevet afhørt,” siger teamchef for HM Racing, Ole Eberhard, som nu fremlægger teamets fakta i sagen.

”HM Racing er et nyt team i DTC, og vi har bl.a. samlet folk med erfaring fra andre teams. Vores chefmekaniker anbefalede os at tage restrektoren i luftindtaget ud, da han havde erfaring med, at den ikke holdt mål. Der var nogle krater, som vi valgte at slibe væk. Dette gjorde, at selve restrektoren fremstår som bearbejdet, og det kan vi ikke benægte, at den er, men vi gjorde det i god tro, da vi havde opfattelsen af, at det var tilladt.”

Ole Eberhard vedgår også, at bearbejdningen af restrektoren gjorde, at hullet i den var en tiendedel millimeter større end det tilladte. ”Det har aldrig været vores hensigt at snyde, og den tiendedel giver ikke noget. Ville vi have snydt, så havde vi slebet flere millimeter af. Det kræver en digital skydelære for at måle den tiendedel millimeters afgivelse, som der er, for med en normal skydelære kan man ikke registrere det,” siger han.

 

Straffen for bearbejdningen af de to bilers restrektorer var en udelukkelse for Martin V. Jensen og Nicholai Eberhard ved løbsweekenden på Padborg Park, hvor de samtidig er blevet indstillet til skærpet straf. Men denne straf har de slet ikke fået endnu.

 

”Der er åbenbart en kilde, som overfor et internetmedie har oplyst, at de begge får en straf på to måneders løbskarantæne, og det undrer os meget at læse,” siger Nicholai Eberhard.

 

”Hverken Martin eller Nicholai er endnu blevet afhørt. De er heller ikke blevet bedt om at forsvare sig, og der står i reglementet, at der ikke kan ikendes eksempelvis suspension eller diskvalifikation, før man har været afhørt.”

 

HM Racing afventer nu næste skridt i sagen og kikker fremad.

 

”Der er blevet begået en fejl, og det må vi tage konsekvensen af, men når sagen er afsluttet, vil vi kikke fremad,” siger Ole Eberhard. ”Martin og Nicholai har vist, at de har talentet og farten til at være med i toppen af dansk motorsport. HM Racing vil fortsætte den gode udvikling med Martin og Nicholai i DTC.”

What do you think?

Written by Steen Nielsen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

GIPHY App Key not set. Please check settings

0

Yes! Renault genopliver Alpine

Byt til større feriebil og få penge til sjov