in ,

Diesel eller benzin plug in hybrid, du vælger

GLC 300 e 4MATIC, selenitgrau metallic, Leder schwarz;Kraftstoffverbrauch gewichtet 2,5-2,2 l/100 km, CO2-Emissionen gewichtet 57-51 g/km, Stromverbrauch gewichtet 17,8-16,5 kWh/100 km* (vorläufige Angaben) GLC 300 e 4MATIC, selenite grey metallic, Leather black;Weighted fuel consumption 2.5-2.2 l/100 km, weighted CO2 emissions 57-51 g/km, weighted power consumption 17.8-16.5 kWh/100 km* (provisional figures)

Mercedes GLC blev tidligere på årets præsenteret i en benzin plug-in hybrid ,og nu er den også tilgængelig i dieselversion med elektriske hjælpemotor. 

Begge versioner fås både som rummelig SUV og som sportslig coupé. 

GLC’en kører, uanset om det er versionen med benzin- eller dieselmotor, op til 41 kilometer på ren elkraft, og i begge versioner leverer den elektriske drivline 122 hestekræfter og imponerende 440 Nm. 

I GLC 300 e 4MATIC suppleres elmotoren af en kraftfuld benzinmotor på 211 hestekræfter, mens GLC 300 de 4MATIC får tilført 194 hestekræfter fra den økonomiske dieselmotor.  

Priserne for den topudstyrede GLC begynder ved 770.298 kr. for GLC 300e 4MATIC SUV og 821.498 kr. for GLC 30e 4MATIC coupé med benzinmotor. 

Foretrækker man dieselmotor, begynder priserne ved 784.298 kr. for GLC 300de 4MATIC SUV og 844.298 kr. for GLC 300de 4MATIC coupé. 

Foruden GLC fås allerede den større og endnu mere komfortable diesel-plug-in-hybrid GLE 350 de 4MATIC, der har en elektrisk rækkevidde på op til 94 kilometer, mens den 100 pct. elektriske EQC stiller til start med en elektrisk rækkevidde på op til 417 kilometer på en opladning. 

Også den nye, kompakte GLA, som netop er blevet præsenteret i Danmark, kan efter planen snart bestilles som benzin-plug-in hybriden GLA 250e 4MATIC, der har en elektrisk rækkevidde på op til 63 kilometer. 

What do you think?

Written by Steen Nielsen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

GIPHY App Key not set. Please check settings

Toyota sætter pris på “lille” GR Supra

Skoda tester ny elektrisk SUV