in

Dansk topteam anmeldt til Le Mans 

De to danske racerkørere i European Le Mans Series, Anders Fjordbach og Dennis Andersen, High Class Racing, har sat kursen mod 24-timersløbet på Le Mans! 
 
De har sendt en anmeldelse til det legendariske langdistanceløb 2018 i LMP2-prototype-klassen, og kan nu bare sidde og vente til de får besked, om de får en plads til i feltet. 
 
“Jeg håber, det lykkedes, men for første gang i mit racerliv har jeg ikke en anelse om, hvor vi står,” siger Anders Fjordbach ærligt til vildmbiler.dk.
Han erkender, at det kan blive svært for teams udenfor FIA World Endurance Championship, at komme ind i varmen, men han er optimistisk. 
 
Uanset hvad Le Mans-arrangørerne beslutter, så kører Fjordbach og Andersen også næste år European Le Mans Serien, som de har gjort i år. 
 
I samme Dallara Gibson men i en aerodynamisk optimeret version. 
 
“Vi lavede nogle rigtigt gode resultater i sæsonens første løb i år, men mellem løbet på Silverstone og Monza rykkede specielt det konkurrerende mærke, Oreca, sig helt vildt, og vi fik problemer med at følge med. Da vi samtidigt ikke kørte Le Mans, i modsætning til flere af ELMS-konkurrenterne, manglede vi også speeden, da vi kom til anden halvdel af sæsonen,” fortæller Anders Fjordbach. 
 
De to danskere kom efter sæsonafslutningen til den konklusion, at de måtte skifte bil for at blive konkurrencedygtig i 2018. 
 
Men så fik Dallara lov til at bruge deres “joker” upgraderingsmulighed og Anders Fjordbach gjorde de italienske racerbilproducent opmærksomme på, at High Class Racing racing ville droppe deres bil og i stedet investere i en Oreca, hvis de ikke benyttede den chance for at få mere speed i bilen. 
 
“Vi bruger en masse penge på at køre ELMS, og skal vi køre i en bil, der er notorisk langsommere end de to andre mærker, Oreca og Ligier, så ville vi ikke forsøge at komme til start på Le Mans, men i stedet spare pengene,” siger Anders Fjordbach. 
 
Nordjyden har testet Dallara-prototypen med det ny “Joker“-kit og føler, at den kører bedre. 
 
Dataerne er også positive, men vi ved stadig ikke, hvordan bilen er i forhold til Oreca, der også har udviklet på deres bil,” slutter Anders Fjordbach. 
 
Det kan kun tiden vise!

What do you think?

Written by Steen Nielsen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

GIPHY App Key not set. Please check settings

Lad ikke en kold motor gå tomgang

Nicki Thiim får vildt GT-program