Kludden af, speederen i bund og 4,3 sekunder senere kører du 100 kilometer i timen.
Boxster Spyder er den nyeste creation fra Porsche, og den har netop haft verdenspremiere på New York Auto Show.
En rigtigt sej sommerbil, efter billederne at dømme.
Den tosædede cabriolet bevarer den umiskendelige karakter fra den tidligere Spyder, som allerede har opnået kultstatus.
For eksempel skal det klassiske stof-tag stadig åbnes og lukkes med hånden.
Design kan altid diskuteres, men det kan maskineriet i den ny Boxster ikke.
Det er en flad 3,8 liter sekser fra den øverste hylde.
375 vellydende og arbejdsomme heste! Sådan!
Boxster Spyder fås kun med manuael gearkasse, til gavn for nydelsen og vægten, siger de hos Porsche!
Jeg havde nu gerne set den med en DSG-gearkasse.
Automatgear hører en cabriolet til. Basta!
Power er ikke det eneste, der gør Spyderen til noget særligt.
Den har bremser fra 911 Carrera RS, så den stopper prompte op, når du sætter foden på pedalen i midten.
Og køreegenskaberne skal være eminente!
Boxster Spyders karakteristiske design indeholder stilistiske elementer, der udspringer fra de legendariske sports- og racerbiler fra Porsche.
Fx de to fremtrædende strømlinede linjer, der strækker sig ned langs modellen fra nakkestøtter til bagende.
Det er elementer fra 718 Spyder fra 1960’erne.
Den delvist manuelt betjente letvægtskaleche er velegnet til hverdagsbrug og vækker minder om roadstere fra fortiden, mens finnerne i kalechen, der strækker sig til bilens hæk, giver den karakteristiske silhuet.
Både front- og hækdetaljer stammer fra Cayman GT4.
Boxster Spyder er standard hverken med radio eller aircondition, men det kan fås uden beregning, hvis det ønskes.
Lyder det ikke lidt underligt?
Den ny Spyder bliver lanceret i Danmark i juli og kan allerede nu bestilles hos de danske autoriserede Porsche Centre til 1.671.621 kr.
Så er du klædt godt på til sommer!
OBS: Jeg glemte lige at fortælle, at den går 290 på toppen!
GIPHY App Key not set. Please check settings