Toyota har ændret sit branddesign i Europa – herunder også i Danmark – og introducerer både et nyt logo og ny skrifttype.
Det nye logo erstatter det gamle tredimensionelle Toyota-logo i al kommunikation fra Toyota lige fra hjemmesider, apps, brochurer, og generel markedsføring.
Ændringen af den visuelle identitet får ikke indflydelse på bilerne fra koncernen. Toyota ændrer nemlig ikke ved logoet, der sidder på koncernens biler, ligesom facadeskilte hos Toyota-forhandlere og autoriserede værksteder også fortsat vil blive bevaret.
Det nye logo skal også bidrage til en mere klar og konsistent kommunikation på tværs af virksomhedens forretningsområder og herunder ændre navne på koncepter som fx forsikringsdelen Toyota Insurance Management, der fremover kommer til at hedde Toyota Insurance Services.
Forretningsområdet for brugte biler, der har heddet Toyota Plus i flere år, vil ligeledes ændre navn og fremover hedde Toyota Approved Used.
”Vi har hele tiden haft ”morgendagen” i tankerne under udviklingen af det nye visuelle brand design. Vores fokus var at skabe evigt bedre forbindelse til kunderne, så de kan holde trit med Toyotas hurtige udvidelse af elektrificerede biler, mobilitetsservices og onlineforhandling. Designet blev ændret for at være endnu mere i øjenhøjde med kunderne på tværs af en masse forskellige forretningsområder,” siger Didier Gambart, der er Vice President for salg, marketing og kundeoplevelse hos Toyota Motor Europe.
GIPHY App Key not set. Please check settings