in

Mening: Et skridt tilbage for Møller Madsen

Så har Nicolaj Møller Madsen 2017-sæsonen på plads.

Men det blev ikke Le Mans, som han ellers fortalte os var hans erklærede mål i år.

Han skal køre skal i stedet køre GT4 for det tyske privatteam, Prosport Performance, som han også har kørt løb for i 2016.

Her skal Møller Madsen dele bil med den 53-årige gentleman-kører, Joerg Viebahn, i en Porsche Cayman GT4 med 395 hestekræfter.

Altså et skridt tilbage i forhold til sidste år, hvor han kørte Blancpain-serien for Phoenix Motorsport i en Audi R8 LMS GT3.

Nyheden slap i ud i dag, og det kan nok være, at den brede pensel har været i brug i den pressemeddelelse, der er blevet sendt ud.

Porsche headhunter fynsk racer…. Nej, Porsche har ikke noget fabriksteam i GT4. Prosport Performance er et privatteam, hvor man betaler for at køre.

“En af Europas ypperste motorsportsklasser”… Nej, GT4 rangerer endnu ikke særligt højt.

“Jeg skal kæmpe om Europamesterskabet.. Nej, der køres ikke et Europamesterskab i GT4.

Sådan fortsætter det med store ord, akkurat som dem Thorkild Thyrring bombarderede os med, da han også var “professionel” racerkører.

Al respekt for Nicolaj Møller Madsen imponerende sponsorarbejde, men det vil klæ’ ham at være noget mere ydmyg.

Og lad os så lige slutte af med et citat fra pressemeddelelsen.

“Mit mål har altid været at blive en af verdens bedste racerkørere. Det kræver, at man er alsidig, og med sædet i Porsches GT4-racer får jeg kørt på nye europæiske baner, ligesom jeg får en masse kilometer under hjelmen. Samtidig er det selvfølgelig et kæmpe springbræt videre i min karriere – både til GT-sporten, til Porsche og til andre fabriksteam; specielt, hvis jeg 17. september kan skrive europamester på CV’et,” siger Nicolaj Møller Madsen.

What do you think?

Written by Steen Nielsen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

GIPHY App Key not set. Please check settings

One Comment

  1. Ja, beskedne er vel ingen racerkørere, som du skriver Steen, den får godt nok gas i Nicolajs pressemelding.
    Men den skal vel primært henvende sig til sponsorkorpset og lægmænd – hvor sikkert kun et fåtal kender til forskellen på de mange klasser i GT serierne..
    (Jeg tænkte også umiddelbart: Har Thorkild Thyrring mon fået job som pressechef hos Team Nicolaj…?

Kurt Thiim: Jeg kører i Aarhus

Drøje hug til Ford Mustang, men…