Seks naturligt aspirerede cylindre, et komplet GT-chassis og en manuel gearkasse.
Nej, det er ikke specifikationerne på en ny Porsche 911 GT3, men den ny Porsche 718 Spyder og 718 Cayman GT4.
Da den nyeste Boxster og Cayman blev præsenteret, var det et farvel til den 6-cylindrede boxermotor, som Porsche-fans elskede.
Den blev erstattet af en turboladet firecylindret motor, og det skabte stor røre på grund af den “forkerte” lyd. Den manglede ikke kræfter, men den manglede til gengæld den rigtige sound.
Porsche har tilsyneladende lyttet til kritikken, for nu har de lagt en 6-cylindret sugeboxer i de ny to ny über-modeller, 718 Spyder og Cayman GT4.
Maskineriet er aldeles omdrejningsvillig og snurrer gerne 8.000 o/m, 1000 o/m færre end motoren i de nuværende GT3-modeller.
For at sænke brændstofforbruget har motoren fået automatisk frakobling af to cylindre, når økonomi (Læs: Miljø) er vigtigere end fart.
Den ny motor yder 435 hk, hvilket er 35 hk i forhold til den gamle Cayman GT4, så nu kan få begge raketter op over 300 km/t.
Aerodynamikken er blevet forbedret op til 50 pct. i forhold til den gamle GT4 – alene den store hækvinge genererer mere end 20 pct. downforce.
Hvis du vil være helt sikker på at kunne tøjle de mange hestekræfter, kan du tilkøbe Porsche Ceramic Composite Brakes.
GIPHY App Key not set. Please check settings