Mens der var masser af positive ting at skrive om efter lørdagens afdeling i ELMS på Silverstone, var WEC-løbet samme sted søndag en katastrofe.
Michael Christensen og hans ny medkører, Kevin Estre, kunne slet ikke finde farten i deres ny centermotoriserede Porsche 911 RSR – hverken i tidtagningen, hvor de sluttede sidst i GTE-klassen, eller i søndagens 6-timersløb.
Her måtte Porschen i løbets fjerde time med Estre bag rattet udgå med brand i maskinrummet.
Michael Christensen havde denne forklaring efter løbet.
“Vi brugte træningen og tidtagning på at forberede os til løbet og spare på de dæk, som er til rådighed. I denne sæson er det kun tilladt at anvende fire- mod tidligere seks sæt dæk.”
”Strategien virkede optimalt, og satte os i en position, hvor vi kunne udfordre og overhale flere af vores konkurrenter i løbets hektiske åbningsface, og efterfølgende matche de førende på omgangstiden.”
“Men halvvejs inde i løbet var det slut, da Kevin Estre måtte køre bilen ind til siden med brand i motorrummet.”
“Thiim og Marco Sørensen fik noget med hjem fra Silverstone. Deres Aston Martin kunne slet ikke følge med og de to 2016-verdensmestere måtte sammen med deres medkører, Stanaway, tage til takke med en skuffende sjetteplads – en omgang nede i forhold til den vindende Ford GT.
David Heinemeier Hansson sluttede sidst i LMP2, 14 omgange efter den vindende bil.
Foto: WEC-premieren på Silverstone blev en stor nedtur på Porsches danske fabrikskører, Michael Christensen.
GIPHY App Key not set. Please check settings