in

Nyt drama i Audi-lejren 

De er gjort af noget specielt hos Audi Motorsport.

Vi husker alle sammen hvordan de på rekordtid byggede en ny bil op til Tom Kristensen og hans teamkammerater, efter Loic Duvals mega-crash på Le Mans. Det var mekaniker-arbejde i verdensklasse.

Nu har de været på overarbejde igen.

En inspektion af bilerne efter ankomsten til Bahrain, hvor næstsidste afdeling i WEC køres i weekenden, viste det sig, at begge R18 e-trons quattro havde fået små skader på chassiet efter løbet i Shanghai.

Så de skulle skiftes på begge biler.

Problemet med bil nummer 2, Andre Lotterer, Benoit Treluyer og Marcel Fassler’s, blev løst med et medbragt reserve-chassis, mens et nyt til bil nummer 1 blev fløjet fra München til Bahrain. De ankom i går, torsdag, hvor der skulle køres to gange træning. Kunne Audi-mekanikerne nå at bygge Toms bil op?

Ja selvfølgelig kunne de det! Bilen var klar til første træning. Sådan!

Men nu skal mekanikerne i aktion igen.

Der er fundet en lignende fejl på det ny chassis, som de fik fløjet fra München i går, og derfor skal de endnu en gang sætte et nyt chassis på bilen.

Og der er altså mindre en 30 timer til start.

Audi har derfor opgivet at få bilen med i kvalifikationen, og Tom Kristensen skal derfor starte sidst i det 27 biler store felt.

Audi oplyser, at det formentligt er de hårde møder med curbs, der har forårsaget skaderne.

I kampen om verdenmesterskabet er Tom Kristensen, Lucas di Grassi og Loic Duval nu helt ude af billedet.

Både kørermesterskabet og teammesterskabet ligger i hænderne på Toyota.

I den første træning i Bahrain var Toyota nummer 8 med Davidson og Buemi hurtigste med Tom Kristensens bil på fjerdepladsen.

I GTE/AM var Christoffer Nygaard i Aston Martin nummer 98 hurtigst med Young Driver-bilen, 95, med Nicki Thiim, Kristian Poulsen og Heinemeir-Hansson næsthurtigst.

I anden træning var det Porsche, Dumas, Leib og Nani, der satte tempoet, og igen var Tom Kristensens bil fjerdehurtigst.

Her var danskerbilen hurtigst i GTE/AM, endda hurtigere end hurtigste bil i GTE/Pro-klassen. Det tegner godt for teamet, der med en sejr definitivt kan sikre sig verdensmesterskabet.

Nygaard, Lana og Lamy var her næsthurtigst og lægger maksimalt pres på Young Driver-teamet.

Begge dansker-biler er Aston Martin Vantage V8.

What do you think?

Written by Steen Nielsen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

GIPHY App Key not set. Please check settings

Fiat får Mazda MX-5-udgave 

Porsche Cayenne med superpower