in

VW Touran har fået vokseværk

Den ny model, der får premiere på biludstillingen i Geneve i starten af marts, og som lander på dansk asfalt til september, er blevet længere, bredere, lavere og lette end den nuværende model. 

Lad os lige præcisere tallene: 13 cm længere, 4,1 cm bredere, 0,6 cm lavere og minus 62 kg på vægten.

Et væsentligt mål er akselafstanden, og med 11 cm mere på den konto, bliver der endnu mere plads i kabinen.

Specielt mere benplads på både anden og tredje sæderække, hvis man har behov for syv sæder.

Men også bagagepladsen er blevet lidt bedre. I fem-sædet versionen er der hele 1040 liter at stuve på, og det er rekord for klassen.

Skal der større genstande med hjem fra byggemarkedet, er pladsen 2000 liter, når anden sæderække lægges ned.

Designmæssigt har den øgede akselafstand og totallængde givet Touran et mere harmonisk design.

Men dynamisk bliver den aldrig!  

Indvendigt er der møbleret en anelse om på instrumenteringen, uden det dog gør den store forskel.

Det skal dog nævnes, at infotainment-systemet er blevet opgraderet, så det nu kan kobles til smartphones.

Motor-programmet er det, vi kender fra de nyeste udgaver af Golf og Passat.

Og de udmærker sig ved at være op til 20 pct. mere økonomiske.

Prisen på den ny Touran er endnu ikke offentliggjort herhjemme, men i Tyskland stiger prisen ifølge Autobild.de ikke i forhold til den nuværende.

Herhjemme fås den i dag fra 365.000 kr., så et godt gæt er, at den ny model prismæssigt også starter her. 

Den ny Touran er en af de sidste VW-modeller, der er bygget på koncernenes ny MQB-platform.

What do you think?

Written by Steen Nielsen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

GIPHY App Key not set. Please check settings