De har fart på hos Renault, ikke alene i Formel 1, men også med udviklingen af nye modelvarianter.
I sidste uge blev Renault Captur E-TECH Plug-in hybrid med en rækkevidde på op til 65 km på ren el lanceret, og midt i november er det så Renault Mégane Sport Tourer, der samme revolutionerende Plug-in teknologi kommer til salg herhjemme
Og til næste sommer forventes den ny SUV, Arkana at ramme Danmark med E-TECH hybrid – det vil sige en 140 hk benzinmotor koblet med to elmotorer og et 1.2 kWh batteri – den samme teknologi, der sidder i den Renault Clio, som lanceres om få måneder.
Det vil sige, at Arkana som udgangspunkt vil have tre hybridmuligheder, da bilen også lanceres med en 1.3 liters TCe motor med 140 og 160 hk med 12 V Micro hybrid.
Renault Captur, der i sidste uge kørte sig i finalen om Årets Bil i Danmark-, adopterer også E-TECH hybridløsningen med en 140 hk benzinmotor og et 1.2 kWh batteri. Det betyder, som med Clio, at den altid starter på el, at forbruget sænkes og at den selv oplader under kørslen.
Sidste nyskabelse bliver Renault Mégane hatchback, der til foråret også vil kunne fås som Plug in hybrid. Årsagen til, at denne ikke har været klar fra start skyldes, at det har krævet større tilpasningsarbejde at få plads til batteri i hatchback versionen i forhold til Mégane Sport Tourer, der er Renaults navn for stationcar.
Sammen med en række motormæssige nyheder lanceres i øvrigt også Renault Captur i RS-line versionen. Dermed følger den efter Clio og Mégane, der har stor succes med de sportslige versioner.
GIPHY App Key not set. Please check settings