in

LMP2 kan skabe kaos på Le Mans

19 LMP2-biler er til start i årets Le Mans.

Hvis da ikke nogen trækker sig efter den officielle test.

Men selv om der skulle falde et par biler fra, er det løbets største felt.

Og det er ikke alle lige begejstret for.

Slet ikke Kristian Poulsen, der vandt Le Mans sidste år med Young Driver Aston Martin.

“Der kommer så mange urutinerede betalingskørere med, at løbet vil blive farligere end tidligere,” siger han til vildmbiler.dk. 

Han oplevede selv en urutinerede LMP2-kørers mangel på overblik i 6-timersløbet i WEC på Spa sidste weekend.

“Vi kom side og side ind i et sving, pladsen var der til os begge, men pludselig drejer han direkte ind i mig, så jeg spinner rundt og rammer ind i autoværnet,” fortæller Kristian Poulsen. 

“Jeg lå ellers til en sikker andenplads, da det skete, så surt show for andet løb i træk.” 

Selv frygter han ikke trafikken på Le Mans, for hans Labre Competition Corvette har, som Jan Magnussen, kamera på bagenden, der sender billeder til en stor skærm på instrumentpanelet.

“Den viser, hvilken bil der kommer bagfra og om den kører venstre eller højre om. Det er meget betryggende, for specielt LMP1-bilerne kommer med en skræmmende fart, fortæller han. 

At LMP1erne virkelig har fart på, viser omgangstiderne på Spa.

“Audi’erne var bare 1,5 sekunder langsommere end de fleste Formel 1’er sidste år, og de vejer 250 kg mere,” fortsætter Kristian Poulsen. 

Sidste års vinder kører igen i GTE-Am, og han tror på en ny plads på podiet.

“Corvetten er hurtig nok, så det handler mere om at udgå problemer og køre taktisk,” slutter Kristian Poulsen, der i næste uge tager til Imola for at køre i ELMS-serien med Casper Elgaard og Simon Møller i Massive Motorsports Aston Martin Vantage V12.

What do you think?

Written by Steen Nielsen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

GIPHY App Key not set. Please check settings

Ny Bugatti: 463 på toppen, 0-100 på to sek.

0

BMW reservedel lige ud af 3D-printeren