in

Her starter VWs elektroniske fremtid

Her er platformen til VWs elektriske fremtid. 

På den skal der fra 2020 til 2025 bygges ikke færre end 30 nye modeller. 

Første model på den skræddersyede elbil-platform bliver Neo, der er en produktionsudgave af konceptbilen. I.D. Concept, som blev afsløret på biludstillingen i Paris i 2016. 

Selv kalder VW Neo for den vigtigste i mærkets historie siden overgangen fra Type 2, Boblen, til Golf. 

Produktionen af Neo starter i slutningen af næste år på fabrikken i Zwikau, og VW regner med, at ti mio. biler kommer til at køre på MEB-platformen. 

Chefen for Volkswagens eldivision, Christian Senger, mener, at platformen gør det muligt at bygge en bil, som mange millioner har råd til. 

Tidligere har VW meldt ud, at deres første elbil bliver 8.000 dollars billigere end Teslas budgetbil, Model 3. Tiden må vise, om det holder.

Batterierne i MEB-platformen er placeret i gulvet, og VW har allerede gjort plads til kommende større batterier. 

Sammen med MEB-platformen har VW præsenteret en prototype af en “Volks-Wallbox” – et overkommeligt ladesystem til hjemmebrug.

Alle medlemmer af ID.-familien er designet til hurtig opladning. Bruges hurtiglader kan batteriet oplades 80 pct. på cirka 30 minutter takket være et helt nyt markant kraftigere batterisystem udviklet af Volkswagen Group Components.

What do you think?

Written by Steen Nielsen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

GIPHY App Key not set. Please check settings

Ford Mondeo ind i kampen som hybrid

Farven er vigtig, når du skal score