Italienske Pinifarina er mest kendt for sine designs til Ferrari og Maserati, men nu vil de selv bygge en bil.
Verdens første supersportsvogn, der kører på brint.
H2 Speed, er den døbt.
Det er fransk-schweiziske Green GT, der har udviklet og leverer brændselscelle-aggregatet til bilen.
Pinifarina oplyser, at H2 Speed har to elektromotorer, der tilsammen leverer 500 heste, at den har en topfart 300 km og en acceleration fra stående til 100 km/t. på 3,4 sek.
Og uanset hvor meget du presser den, er vand det eneste, der kommer ud af udstødningsrørerne.
Til gengæld skal du ikke regne med at den er billigere at køre i end i en ditto med forbrændingsmotor.
Brint er nemlig lige så dyr som benzin og forbruget pr. kilometer er det samme.
GIPHY App Key not set. Please check settings