Bilejere og værksteder kan nu spare papiret, når der skal registreres udført service eller eftersyn på bilen.
Fremover kan bilens servicebog tilgås direkte i e-Boks’ app via tjenesten Digital-Servicebook.com. Det sikrer bilejerne mod kilometersnyd og letter arbejdet for værkstederne.
Digital-Servicebook.com er en dansk opfindelse, der oprindelig er lanceret som en selvstændig tjeneste. Men i kraft af et nyt samarbejde med e-Boks bliver den digitale servicebog nu tilgængelig for alle danske brugere af e-Boks samt en lang række værksteder.
“Samarbejdet med e-Boks kommer til at løfte standarden i bilbranchen. Fremover kan værksteder, der anvender Digital-Servicebook.com, sende oplysninger og dokumentation på køretøjer direkte til kunder i e-Boks, uanset hvilket bilmærke de har. Og via e-Boks kan vi nå næsten alle danskere i ét hug,” fortæller Martin Jensen, direktør i Digital-Servicebook.com.
Ifølge en rapport fra Europa-Parlamentets research-enhed snydes de europæiske forbrugere for store beløb, blandt andet fordi der svindles med bilernes kilometertal i forbindelse med salg.
“Vores mål er at lave et system, der både sikrer forbrugeren og hjælper værkstederne. EU’s undersøgelser anslår, at der snydes for op mod 65 milliarder kroner hvert år, især grundet manglende dokumentation og kilometerspoling. En opdateret, digital servicebog øger bilens gensalgsværdi, fordi den nye ejer nemt kan kontrollere servicehistorikken. Samtidig sikrer løbende registrering af bilens kørte kilometer, at der ikke kan laves snyd med antallet af kørte kilometer,” siger Martin Jensen.
e-Boks lancerede for nylig en ny app, der tilbyder en række nye funktioner, der skal lette brugernes hverdag. Og det er her, at bilejerne fremover kan finde deres digitale servicebog.
GIPHY App Key not set. Please check settings