in ,

Defender er ikke for fin til byggepladsen

 

Den ny Land Rover Defender er en bil for familier med fine fornemmelser. 

Bygget og klædt på til byen, bjergene og bryllupsfesten. 

Men den er ikke for fin, med sine store muskler og uovertrufne offroad-egenskaber, til at tage fat på byggepladsen og i skovene.

Defender kan fås allerede som varevogn, ombygget herhjemme, men nu meldes en fabriksombygget van-udgave på vej – med navnet Defender Hard Top, der stammer helt tilbage fra 1950’erne. 

Det er Land Rover Special Vehicle Operation, der har udviklet Defender Hard Top, som både kommer i den korte 90 – og i den længere 110-version. 

Van-udgaven har naturligvis hverken anden eller tredje sæderække, men med en midterkonsol uden funktioner foran, er det muligt at få monteret et jumpseat, så far, mor og den hestegale datter, eller søn, kan følges ad til ridestævnerne. 

Med det intelligente ClearSight Rear View mirror-system, hvor bakspejlet ved hjælp af et kamera i hajfinnen-antennen på taget, sender live til bakspejlet, og Advanced Tow Assist system er det en leg at bakke i vanskelige situationer.  

Noget det tit opleves på ridestævnepladser, men ikke mindst på byggepladsen. 

Og skulle regnvejret danne pytter på pladsen, skal de være mere end 90 cm dybe, før det skaber problemer for Defender. 

Den ny Defender Hard Top er med fast tag i modsætning til udgaven, der blev introduceret i 50’erne, hvor hardtoppen var aftagelig.

Der er endnu ikke danske priser, ligesom det endnu er usikkert, hvornår den præcist kommer til landet. Men, at den kommer, er der ingen tvivl om. 

Defender Hard Top må trække op til 3500 kg, 

What do you think?

Written by Steen Nielsen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

GIPHY App Key not set. Please check settings

Vær godt klædt på til bilferien

Kæmpe bilshow også aflyst næste år