in

Danmarks bedste racerkørere 2017

Vel vidende, at der vanker nogle drag over nakken, vover vildmbiler.dk at lave en rangliste over de danske racerkørere.

Listen er udarbejdet på baggrund af mesterskaber, sejre, klassernes niveau, omgangstider i løbene og konkurrenceforholdene.

Selv om top-resultaterne ikke har været der i 2016, så kommer vi ikke uden om Kevin Magnussen som Danmarks bedste og største på fire hjul.

Bare det at være i Formel 1 er en ekstraordinær præstation.

Nicki Thiim er heller ikke til at komme uden om. Han viser gang på gang, at han har hele pakken. Havde i 2016 “kun” WEC at brillere i, men i år skal han også køre ELMS i en Aston Martin.

Hvis du undrer dig over, at Dennis Lind og Nicolaj Møller Madsen mangler på listen, så er der en forklaring.

Dennis Lind er et meget stort talent, men hans sejr i Lamborghini Super Trofeo, der ikke har internationalt niveau, udløser ikke en plads på ranglisten. Hans opførsel uden for banen trækker også fra. Vi er heller ikke bekendt med hans planer for 2017.

Nicolaj Møller Madsen, der selv mener, at han er en af Danmarks allerdygtigste racerkørere med en stor fremtid på den internationale scene, er storskrydende og omgår sandheden meget lemfældigt.

Den ene dag står der at læse i hans stærkt overdrevne pressemeddelelser, at Audi har hyret ham til at køre sejren hjem i det kommende 24-timers-løb på Nürburgring Nordscheife, og at Porsche har headhuntet ham i GT4.

Det er ikke sandt, for at sige det meget diplomatisk!

Møller Madsen er ikke i nærheden at et fabrikssæde hos nogen bilproducent.

Sådan rangerer vi de danske racerkørere: 

  1. Kevin Magnussen, Danmarks suverænt bedste.
  2. Nicki Thiim, en af verdens allerbedste GT-kørere. Kører i år Aston Martin både i WEC og ELMS.
  3. Jan Magnussen, stærk mand hos Corvette Racing og superstjerne i DTC.
  4. Michael Christensen, anonym, men superhurtig fabrikskører hos Porsche. Årets mål er VM i WEC.
  5. Marco Sørensen, som Nicki Thiim regerende verdensmester i GT-racing for Aston Martin. Er vokset med opgaven.
  6. David Heinemeier Hanson, er tilbage i LMP2 (Le Mans) efter tre år i GT-racing. En stabil og hurtig kører.
  7. Nicolai Sylvest, fik sidste år det store gennembrud i GT Masters for Zakspeed-Mercedes. Han arbejder med på at fortsætte i den stærke tyske serie igen i år.
  8. Kasper H. Jensen, regerende DTC-mester, et meget stort talent, der fortjener en chance i udlandet.
  9. Anders Fjordbach, i år i ELMS med eget LMP2-team sammen med Dennis Andersen. En overset kører med gode internationale præstationer.
  10. Nicklaes Nielsen, Audi Academy Driver og Formel 4-kører hos Ralf Schumacher. Et kæmpe talent med potentiale til at gå hele vejen..
  11. Mikkel Mac, i år i GT Open for et sveitsisk Ferrari-team. Har vist i ELMS og på Le Mans, at han er klædt på til noget større.
  12. Christina Nielsen, vinder i den amerikanske GTD-klasse i IMSA. Præsterer flot, men læner sig op at stærke medkørere.
  13. Lasse Sørensen, flot debut i DTC i 2016. Fortjener som Kasper H. Jensen en chance i udlandet. Har tidligere vundet det franske Formel 4-mesterskab.
  14. Kristian Poulsen, tidligere store resultater i rally, i WTC (VM-titel), kører i år i den tyske TCR-serie.
  15. Christian Lundgaard, et kæmpe talent med store sejre i gokart og på vej til et juniorsæde hos Renault F1. Han bliver spændende at følge i de kommende år. Er kun 15 år.

What do you think?

Written by Steen Nielsen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

GIPHY App Key not set. Please check settings

2 Comments

  1. Kære Steen,

    Som Nicolaj Møller Madsens forretningspartner tillader jeg mig at undre mig en del over dit udfald i nærværende artikel.

    For mit utrænede øje ser det faktisk ud som om, at du under udarbejdelse af din subjektive ”Top 15 liste” over danske racerkørere, vælger, at bruge den meste af din energi og spalteplads på at sparke ud efter to kørere, som ikke er på listen! Det tror jeg alligevel aldrig jeg før har oplevet.

    Jeg gider ikke spekulere i hvilke ligegyldige motiver du måtte have for dit udfald, men på et enkelt punkt, vil jeg gerne bede dig forklare dig yderligere.
    Når du går helt til kanten og på det nærmeste kalder Nicolaj løgnagtig, så går jeg ud fra, at der ligger noget substans til grund og det ikke bare er påstande du sidder og finder på i din kælder, for at få tiden til at gå.

    Så kan du ikke uddybe for mig, hvilke personer der har givet dig oplysningerne om, at Nicolaj ikke skal køre 24 timer på Nürburgring i år og hvilke personer der har oplyst dig om, at Nicolaj ikke er i nærheden af en fabrikskontrakt med Audi?

    Er det teamchef Ernst Moser hos Phoenix Racing, der efter en elendig sæson 2016, valgte at beholde Nicolaj, som den eneste af sine kører til den nye sæson?

    Er det Dirk Spohr, chef for Pool drivers hos Audi Sport Customer Racing som rådgiver Nicolaj om hvilken vej han skal vælge for at komme i betragtning som fabrikskører?

    Er det Philipp Mondelaers Projektchef på Audi TT Cuppen og Chef Engineer for Audi Sport Customer til 24h, der har hjulpet og rådgivet Nicolaj siden hans 2. plads i TT cuppen for 2 år siden?

    Er det Chris Reinke Head of Audi sport customer Racing, der sammen med Ernst Moser har sammensat Nicolajs program for i år og skaffet Frank Stippler og Mick Rockenfeller til at køre sammen med Nicolaj på bilen til Nürburgring (Du kan google begge kørere, hvis navnene ikke siger dig noget..)?

    Eller er det nogle andre endnu tættere på Audi og deres pool-drivers, der har givet dig info om at Nicolaj ikke er i nærheden af en fabrikskontrakt? Jeg er meget nysgerrig, for som det måske fremgår af sammenhængen, så har vedkommende glemt at informere os og en del andre mennesker hos Audi om dette synspunkt.

    Prosport Performance GT4 team, er et forholdsvis lille team og her er der ingen på holdet der kan huske at have talt med dig på noget tidspunkt. Hvis du rent faktisk ønsker, at undersøge om Nicolaj er headhuntet til teamet i år, kan du henvende dig til Teamchef Christoph Esser og spørge. Han bør vide det.

    Til sidst tillader jeg mig en lille spekulation, hvilket jeg synes er rimeligt, i forlængelse af dine. Kunne det tænkes, at den primære årsag til dit udfald, er et småligt udfald mod en racerkører som på godt og ondt stiller sig op og taler højt om sine ambitioner og drømme?

    Med venlig hilsen

    Bjørn Smidt

    • Four factory-supported Audi R8 LMS with strong driver line-up in 24 Hours Nürburgring
      24h Nürburgring 2016
      >
      Audi Sport Team Land and Audi Sport Team WRT on the grid
      >
      Twelve successful racing pros in the cockpits
      >
      Additional Audi customer teams expected in the Eifel
      A strong Audi line-up for the 24 Hours at the Nürburgring: In Germany’s major endurance race to be held from May 25 to 28, Audi Sport customer racing will be supporting Audi Sport Team Land and Audi Sport Team WRT. The two teams will each be fielding two Audi R8 LMS cars. Twelve professional race drivers, including six winners from previous years, are going to share the cockpits in the iconic endurance race.

      The Audi campaigners at the Nürburgring combine experiences from GT3 racing, the DTM and Le Mans and are aiming to clinch the fourth victory for the brand since 2012. Racing pros Christopher Haase, Christopher Mies, Nico Müller, René Rast, Frank Stippler and Markus Winkelhock have previously decided the iconic race on the Nordschleife in their favor. They will be supported by Connor De Phillippi and Kelvin van der Linde. Like Haase, Rast and Mies, these two campaigners have previously won the ADAC GT Masters overall classification. Three-time Le Mans winner Marcel Fässler, longtime sports car driver Pierre Kaffer, Blancpain GT Champion Robin Frijns and former Formula 3 Cup winner Frédéric Vervisch complete the line-up.

      In Audi Sport Team WRT, Audi has the winning squad of the 2015 24-hour race at the Nürburgring on board as well. “We’re poised for fierce competition with a strong line-up,” says Chris Reinke, Head of Audi Sport customer racing. “In addition, we’re again expecting several customer teams to be competing in the Audi R8 LMS this year.”

Mitsubishi med mere klædelig front

Snart slut med træk på mikrobiler