in

Så travlt har Tom Kristensen 

Han er gået på pension, racerpension.

Men Tom Kristensen sidder ikke hjemme i Hobro og nyder fodbolddrengenes succes. Nej, han farten verden rundt for at løse opgaver for Audi og den internationale motorsportsorganisation FIA.

Sådan har det stort set været siden i slutningen af 2014, hvor han sagde farvel og tak som aktiv kører i WEC-løbet på Interlagos.

Så fritid er der nok ikke helt så meget af, som han havde håbet.

“Jeg har rigtigt mange opgaver for Audi, hvor jeg ikke har en livstidskontrakt, men en på 100 år. Det er jeg glad for og stolt over, for jeg føler mig virkelig hjemme hos dem,” siger han til Autosport. 

Han fortæller videre:

”Audi bruger mig til mange ting. De har booket mig i 50 dage til forskellige opgaver. Før årets Le Mans-løb køres, har jeg været tre gange på banen. Det har jeg aldrig været før. Jeg har kørt rundt i den ny R8 og set nogle af de ting, som jeg heller ikke har set før.”  

Ud over ambassadøropgaverne er Mister Le Mans også blevet del af det team, der står for den fysiske og mentale træning af Audis WEC- og DTM-kørerne.

”Vi tester dem tre gange om året. En gang før sæsonstart, en gang midt på sommeren og en gang efter sæsonen. Detaljerne bliver mere og mere vigtige, så de skal være 100 pct. optimeret, hvis racerløbene skal vindes.” 

Ud over trænergerningen og ambassadørrollen fungerer Tom Kristensen også som driver steward for FIA ved Formel 1-løbene. I tre løb i 2015-sæsonen skal han være kørernes repræsentant i dommerrummet.

Han var det senest i Monacos Grand Prix.

Tom Kristensen følger WEC tæt på TV.

”Jeg fulgte løbet på Silverstone, men måtte zappe lidt, for jeg skulle også følge Hobro i superligaen og cykelløbet Paris-Roubaix. Motorsport er jo ikke alt,” slutter han. 

Tom K. har selv spillet i Hobro og han er en ivrig cykelrytter.

What do you think?

Written by Steen Nielsen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

GIPHY App Key not set. Please check settings

0

Opel Astra gør op med det kedelige

0

Ny BMW X1 bygget på Mini-platform