Porsche Motorsport: Michael Christensen, WEC/Le Mans, Corvette: Jan Magnussen, IMSA/Le Mans, Aston Martin: Nicki Thiim, WEC/Le Mans, Aston Martin Racing: Marco Sørensen, WEC/Le Mans, BMW Motorsport: Mikkel Jensen (DTM eller IGTC) og Lamborghini Squadra Corse: Dennis Lind, Blancpain Endurance Series.
Dansk motorsport er stærkt repræsenteret på den internationale GT-racerscene.
“Det er nærmest sensationelt, at lille Danmark har så mange fabrikskørere i international motorsport, som det er tilfældet lige nu,” siger DASUs sportschef, Bo Balzer Nielsen til Vildmedbiler.dk.
Den fantastiske rejse for banesporten blev sat i gang af legendariske Tom Kristensen, og som det var for ham, er det heller ikke penge, der har bragt dagens stjerner op i toppen af international motorsport.
Lige uden for overstående liste står flere racerkørere og tripper, Mikkel Mac håber på fast arbejde hos Ferarri efter sin flotte sejr i den internationale GT-serie, GT Open, det samme med Nicklas Nielsen, der har gjort sine hoser grønne hos Ferrari ved at vinde Ferrari Challenge GT-serie to år i træk.
De to kørere, og Mikkel Jensen, er næppe kommet så langt i deres karriere, hvis det ikke havde været for den motorsportsinteresserede ejer af Formula Racing, Johnny Laursen.
“Han har hjulet de tre kørere på vej på alle måder, så de er blevet klædt til selv at tage de afgørende beslutninger,” tilføjer Bo Balzer Nielsen.
Mikkel Mac, der vandt GT Open i år, fortæller til Vildmedbiler.dk, at han også næste år skal køre i en rød bil. Men ikke i GT Open, som Ferrari har vundet to år i træk, og har trukket sig fra.
“Hvad det bliver i, ved jeg ikke. Jeg har blot fået at vide, at jeg bare skal nyde juleferien,” siger han.
Nicklas Nielsen skal efter de to store sæsoner i Ferrari Challenge videre, og helst i GT3, hvis det er muligt. Han har tidligere været tæt på GT3, med Audi, men kunne ikke skaffe pengene.
GIPHY App Key not set. Please check settings