in

Audi til Le Mans med ekstra 275 heste

0

Det er år ét efter Tom Kristensen.

Men selv om den ni-dobbelte Le Mans-vinder har trukket sig tilbage fra de aktives rækker, har han stadig en finger med i spillet.

Han sørger for, at Audi-kørerne er i absolut topform rent fysisk.

Og de får så sandelig også brug for alle kræfter. For Audi har netop oplyst, at den reviderede Audi R18 e-tron quattro forventes at have ca. 200kW mere end sidste år vinderbil.

Det svarer til 265/275 hestekræfter.

Testen af det ny foraksel KERS-system foregik tidligere på året i Sebring.

Udover de mange flere hestekræfter er R18 e-tron Quattro også blevet opgradere både aerodynamisk og dynamisk.

De vigtigste ændringer er en længere halefinne og dynamiske forbedringer for at lette sliddet på dækkene.

Men Audi har mere i ærmet.

Det oplyser, at de vil komme med endnu flere aerodynamiske ændringer på bilerne til den officielle LE Mans-test.

Men allerede ved den fælles Le Mans-fortest på Paul Richard i næste uge, vil vi få en indikation om, hvor de forskellige LMP1-biler står.

Desværre har Nissan meldt fra grund af opståede fejl på chassiet under en test på Sebring.

De dukker først op til Le Mans.

Audis rivaler Toyota og Porsche vil også i næste uge annoncere hvilken hybrid-klasse, de vil køre.

Mindst en af dem tippes til at gå 8MJ energi-klasse i denne sæson.

Audi har også oplyst, at Mike Rockenfeller vil være deres officielle reservekører i 2015.

Den 31-årige tysker afløser Marc Gene, der skal køre Nissan.

What do you think?

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

GIPHY App Key not set. Please check settings

Tjen penge ved at nusse din bil

Historiske racerbiler i aktion