in

Tanker om motorsportens fremtid 

Lad os antage det værste!

Tom Kristensen stopper og Kevin Magnussen bliver degraderet til reservekører hos McLaren.

To af de ypperste repræsentanterne i motorsportstoppen ude af billedet bliver et hårdt slag for dansk motorsport.

Og det er svært at se, hvem der lige her og nu kan tage over.

Marco Sørensen syntes langt væk fra Formel 1, og supertalentet Michael Christensen skal længere op i hierarkiet hos Porsche, før han kan overtage rollen som Danmarks ny Le Mans-darling.

Har har attituden, seriøsiteten og talentet til at nå lige så langt som Tom K, men konkurrencen om LMP1-sæderne hos Porsche er hård.

Hvis fabrikken med de stolte motorsportstraditioner indsætter en tredje bil i næste års Le Mans (det siger rygtet, red.), syntes Michael sikker på et sæde, og så bliver det alligevel sjovt at tage til Le Mans.

Nicki Thiim har også en stor fremtid foran sig. Han er vanevinder i forskellige biler og klasser, han er fabrikskører hos Audi i GT Masters, og han er på vej i DTM.

Men først skal en DTM-test i Jerez i december overstås, sammen med flere andre håbefulde kørere, inden Audi træffer det endelige valg.

Men eksperterne, de udenlandske, er ikke i tvivl: Thiim kører DTM næste år.

Jan Magnussen er stadig en verdensklassekører, den mest vindende i verden, men han holder jo ikke evigt.

Han har stadig kontrakt med Chevrolet i USA og på Le Mans, han kører DTC og arbejder målrettet på at få sit eget internationale racerteam og start på Le Mans.

Når kontrakten med Chevrolet ophører.

Forhåbentlig først om laaaaang tid!

Men lad os nu krydse fingre for, at Kevin får forlænget kontrakten med McLaren, så vi stadig har et lokomotiv til at holde dampen oppe i dansk motorsport.

Nu går det lige så godt.

What do you think?

Written by Steen Nielsen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

GIPHY App Key not set. Please check settings

4 Comments

  1. Hej Steen. Ja, indtil videre kan vi kun håbe og tro det bedste for vore pt. 2 højest rangerede Formel talenter.
    Hvis Ron Dennis´ utvetydige opfordring til DK investorer giver resultat (som det jo meget diskret tyder – på..), må vi kunne anse Kevin og DK i F1 som sikre i lang tid fremover (også på trods af Helge Sanders tossede utidige melding om et DK F1 GP). Jeg er egentlig også ret sikker på, Bestseller/ Holch Poulsen er parat til en større investering/ aktieopkøb på et pænt 3 cifret millionbeløb i Mclaren.
    Alonso har – hvis han ender hos Mclaren – ønske om Button som teamkammerat, og har en del Spanske sponsorer, der eventuelt kan bakke det ønske op økonomisk.

    Så Ron Dennis må derfor naturligvis overfor Bestyrelsen kunne præsentere Danske investorer, der kan bakke ”hans” kører op med enten aktieopkøb eller ren sponsering. Dennis ejer kun 25% af aktierne i Mclaren, men forsøger med nye partnere at købe sig til mindst 60 % ved at aftage primært TAG gruppens aktier.

    Marco Sørensens fortsatte karriere hænger tæt sammen med Saxo Bank og deres interesser. Fortsætter Saxo som sponsorer hos Lotus, og kan de stadig få udbytte af de mange gode kontakter i F1, er Marco sikret en fortsættelse i GP2. Men uden topplaceringer i dén klasse i 2015, fader hans Formel karriere ud. Og han kan så kun håbe på en fortsættelse i US (med Saxo/Endless?)/ og – eller
    Sportsvogne

    Ellers har vi som du ganske rigtigt skriver, en stor gruppe talenter omkring sports- og standardvogne. Mon ikke Michael Christensen er den næste Dansker på Lemans, allerede i 2015. Og Thiim navnet tilbage i DTM er vel så godt som sikkert…?

    • Hej Søren, tak for dit skriv, fint med lidt debat.
      Jeg tror på Michael K. på Le Mans næste år. Som du kan læse på vildmbiler.dk, skal han snart teste LMP1 igen. Jeg har gode kilder omkring ham.
      Om Nicki Thiim og DTM kan du læse i morgen mandag.
      stor hilsen, skrive bare endnu mere på vildmbiler.dk. Vi vil være de bedste, ikke med resultater, men nyheder og baggrund.

Hvad nu Tom Kristensen

Her er Audis ny designstil