in

Sjældent resultat i WEC i Japan

Det hører til sjældenhederne, at resultatet af et race bliver det samme som i kvalifikationen.

Men det skete i WEC-afdelingen på Fuji i Japan.

Det et betød desværre også, at Nicki Thiim/Marco Sørensen sluttede som nummer fem og Michael Christensen og Richard Lietz som nummer syv og sidst.

Den danske Aston Martin var en omgang nede, mens Michael Christensen var to omgange efter den vindende Ford GT.

Ikke noget stort resultat set med danske øjne.

Både Aston Martin og Porsche fik Balance of Performance-justeringer før løbet, Aston en 0,4 mm mindre indsugning og Porsche 20 kg mindre vægt.

Om Aston mistede pusten af den grund skal være usagt, men den mindre vægt gav ikke Porsche en hjælpende hånd. De kunne stadig ikke matche konkurrencerne på farten.

Michael Christensen må glæde sig helt vildt til næste år, hvor der står en ny centermotoriseret Porsche klar til hans disposition.

WEC-løbet på Fuji blev en store triumf for Ford, der havde biler på de to første pladser, og for Ferrari, der blev nummer tre og fire.

I den samlede stilling i GTE Pro fører Marco og Thiim stadig inden de to sidste afdelinger i Shanghai og Bahrain.

De er 10 point foran Ferrari-kørerne Rignon og Bird.

David Heinemeier Hansson blev nummer fem i GTE Am i en Porsche 911 RSR.

LMP1-klassen på Fuji blev vundet af Toyota, deres første sejr i to år, efter en vild finale med Audi. Kun 1,439 sekunder var der imellem de to biler, da det ternede flag faldt.

What do you think?

Written by Steen Nielsen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

GIPHY App Key not set. Please check settings

Godmorgen Danmark (1) 

Super-finale af Audi Sport-talent