in

Nicki og Marco reddet af gongongen

Nicki Thiim og Marco Sørensen har været fem sekunder efter de andre biler i LM GTE Pro i både træninger og kvalifikation på Le Mans, men fredag blev de reddet af gongongen, da ACO meldte ud, at de havde justeret Balance of Performance, så Aston Martin Racing må lette deres Aston Martin Vantage GTE med ti kg og samtidig sætte turbotrykket op.
I forvejen har de fået 12-15 flere hestekræfter ved en BoP-justering før kvalifikationen, uden det tilsyneladende hjalp, med den seneste justering er vi sikker på, at den meget velkørende Aston Martin vil komme til at spille en rolle i løbet.

Også Jan Magnussen har fået lidt ekstra hjælp ved BoP-justeringen. De to Corvette C7.R kan køre til start fem kg lettere.

Michael Christensen og Porsche får efter deres magtdemonstration i træning og kvalifikation derimod hele ti kg ekstra at slæbe rundt med i deres 911 RSR, mens BMW derimod har fået lov til at tage 10 kg ud af deres M8 GTE.

Alle biler med undtagelse af Ferrari 488 GTE Evo har fået ændringer i vægten.

What do you think?

Written by Steen Nielsen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

GIPHY App Key not set. Please check settings

BMW viser ny 8-serie Coupé på Le Mans

Super-Toyota som skabt til Le Mans