in

Elgaard: FDM kan løfte DTC endnu mere

“Det er stort for DTC”.

Promotor Peter Elgaard er lykkelig for, at FDM nu har den fulde kontrol over Danmarks største racerserie.

“FDM er en stærk partner, som har musklerne til at gøre DTC  endnu større og endnu mere folkelig,” siger han til vildmedbiler.dk.

“Jeg glæder mig også meget over, at DTC nu er blevet et levebrød for at nogle af de store teams. Jeg tænker på John Nielsen og Flexlease.nu, Casper Elgaard og Massive motorsport og Magnussen Racing Experience.

Peter Elgaard, der startede DTC-rejsen i 1999, fortsætter de næste to år med løbsafvikling og promovering af klassen.

“Jeg glæder mig til at kunne koncentrere mig med det sportslige,” indrømmer promotoren.

Også hos FDM er der glæde over aftalen med Peter Elgaard.

Vi har i 50 år ejet FDM Jyllandsringen, så det er et naturligt skridt for os, at vi tager det fulde ansvar for DTC-serien og placerer os som en central aktør i dansk motorsport,” siger FDMs adm. direktør Thomas Møller Thomsen.

DTC’s hovedsponsor vil også i 2017 være firmaet MASCOT, og efter hvad vildmbiler.dk erfarer, har arbejdstøj-producenten spændende planer for sæsonen.

Peter Elgaard har i det hele taget mærket en stigende interesse for løbene på FDM Jyllandsringen, og af den grund vil der i år blive opsat nye siddetribuner i opløbssvinget og for enden af langsiden.

“Publikum kræver hele tiden bedre faciliteter, så vi er tvunget til at opfylde nogle af deres ønsker, hvis vil se dem på banen igen og igen,” slutter Peter Elgaard.

 

 

What do you think?

Written by Steen Nielsen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

GIPHY App Key not set. Please check settings

Ny Toyota Yaris med 210 heste

Danskerne gav den maks. gas i Dubai