in

DTC bliver endnu vildere

Mere duft af gummi og flammer ud af udstødningsrørene!

Det skal gøre DTC endnu mere spektakulær i 2017.

Det med gummiet bliver en kendsgerning, når DTC-bilerne skifter fra 17 til 18″ dæk på tilsvarende større og bredere fælge.

Hvor dækkene fra den japanske producent Yokohama før har været 260 mm brede, vil man i 2017 se bilerne på voldsomme 280 mm brede slicks.

De ny Yokohama-dæk får i kraft af deres ekstra bredde en større trædeflade, større traction, bedre acceleration og højere svinghastigheder.

“Det er en spændende ændring, der vil give endnu bedre race, men det bliver også en udfordring for de deltagende teams omkring opsætning, af bilerne” siger teamchef i Team Flexleae.nu.

Men Super-John vil mere.

Han har kontaktet promotor Peter Elgaard for at få fjernet katalysatorerne på racerbilerne.

“Jeg kan ikke se, de har nogen betydning. Men hvis de bliver fjernet, vil tilskuerne opleve store fede stikflammer, når der skiftes gear,. Det gør racet endnu mere liret,” tilføjer John Nielsen.

Teamchefen er langt fremme med forberedelserne til den kommende sæson. Den ene af teamets to biler står allerede klar til at få monteret et af de ny europæiske bilkarrosserier, og den anden er godt på vej.

Team Flexlease.nu, der sidste år vandt både kører- og teammesterskabet, skal i år forsøge at gentage triumfen med to nye kørere, Lasse Sørensen og Mikkel C. Johansen.

What do you think?

Written by Steen Nielsen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Ny Opel Insignia med monsterplads

10 biler kæmper om prestige-titler